Carti in categoria Jurnalistica
Tip afisare:
Editie ingrijita de Gianfranco Marrone
Traduceri de Aurora Firta-Marin, Stefania Mincu, Oana Salisteanu
Volumul editat de Gianfranco Marrone reuneste texte pe care Umberto Eco le-a dedicat televiziunii, limbajului ei, formelor de comunicare la care apeleaza, imaginarului pe care il genereaza, rolului ei cultural, etic, educativ si, mai ales, politic. Sint texte scrise intre 1956 (anul primelor transmisii televizate in Italia) si 2015, perioada ce acopera intreaga sa cariera de cercetator si sc...
Editura
POLIROM
Adesea spunem ca „o imagine face cat o mie de cuvinte” si multi dintre noi ne gandim cel mai probabil la jurnalism, in special la jurnalismul bazat pe date, unde imaginile completeaza textul propriu-zis pentru a transmite, cu mare usurinta si in mod credibil, informatii esentiale. Ce se intampla insa cand imaginile induc in eroare sau nu sunt suficient de clare? Informatia gresita se rostogoleste cu rapiditate si efectele pot fi dezinformarea sau chiar manipularea in masa. Nu mai d...
Editura
POLIROM
Traducere din limba engleza de Miruna Andriescu
„Romania continua sa se schimbe, chiar daca schimbarea este lenta. Tot mai multi tineri romani se alatura putinelor persoane mai in varsta cu o atitudine liberala in demersul lor de contestare a mostenirii culturale negative, profund inradacinate in spatiul public, inclusiv a coruptiei si a inabusitoarelor structuri de putere verticale. Modernizarea este inevitabil prezenta intr-o lume in care natiunile si indivizii fac parte din organizat...
Editura
POLIROM
Redactarea unei lucrari stiintifice presupune respectarea unor norme pe care fiecare si le insuseste „din mers”. Elaborat din ratiuni didactice si inspirat de experienta autorului, volumul constituie o sinteza a ceea ce s-a scris in spatiul romanesc (si nu numai) despre redactarea unui text stiintific. Caracterul sau aplicativ este evidentiat de numeroasele exemple comentate, de informatiile inedite privind anumite aspecte ale cercetarii (site-ografia si referintele online, transcr...
Editura
POLIROM
Editia a II-a revazuta si adaugita
„Cartea este o sinteza a dezbaterilor pe tema dezinformarii si manipularii, dublata de analize de caz si de o suma de tehnici de identificare a fake news. Ea se impune prin efortul de a face ordine intr-o jungla a textelor referitoare la fake news, la dezinformare si la formele de influentare a publicurilor (persuasiune, propaganda, manipulare etc.), scotand in evidenta liniile de forta ale discutiilor si controverselor. In plus, cartea prezinta mai mult...
Editura
POLIROM
Mass-media, religie, spatiu public prezinta harta unui domeniu, fiind o sinteza savanta, dar accesibila a dialogului contemporan dintre religie si institutiile postmodernitatii (mass-media, industriile culturale, Internet, spatiu public, marketing si branding etc.). Este o lucrare stiintifica, deoarece corespunde standardelor de exigenta ale specialistilor, dar si abordabila, intrucit prezinta clar si concis temele analizate. Volumul ofera cititorului o imagine de ansamblu, panoramica, asupra fo...
Editura
POLIROM
Conceput sub forma unui suport de curs, volumul este o introducere in tehnicile redactarii materialelor de presa scrisa, oferind nu doar o necesara imagine de ansamblu asupra subiectului, ci si numeroase sfaturi, sugestii, contextualizari si exemplificari din peisajul jurnalistic autohton si international. Sint tratate elementele de baza corespunzatoare cimpului diversificat si eterogen al scriiturii de presa. Scrisa intr-o maniera clara si atractiva, lucrarea constituie o abordare orientata spr...
Editura