Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.

Carti in categoria Jurnalistica

La taclale cu idolii - Daniela Zeca - Buzura
Avatar al dezbaterii, talk-show-ul este un gen in plina glorie in televiziunea actuala. Prin acest studiu, Daniela Zeca-Buzura propune „o elucidare din mers”, din interiorul dinamicii fenomenului de televiziune, a principiilor de functionare a talk-show-ului – un gen preponderent in controversatul context al audiovizualului contemporan, dominat de crime neelucidate, mici drame conjugale si abateri de la norma. La baza interpretarii evolutiei si a influentelor socioculturale ale...
Editura 

POLIROM

Gandirea - Cinema - Cezar Gheorghe
Intr-un eseu care cauta evidenta artei cinematografice, Cezar Gheorghe demonstreaza ca filmul apartine unei vieti spirituale mai inalte, pornind de la celebra definitie a lui Godard: „Cinematograful este adevarul de douazeci si patru de ori pe secunda”. Deoarece „scrierea cu lumina” – gindirea filmului – reuseste sa proiecteze pe ecran nu numai imaginea exterioara a fiintelor si lucrurilor, ci si o vitalitate noua regasita in perfectiunea mecanica a miscarilor...
Crampoanele Romaniei schioape. Tabloidizarea presei sportive romanesti
Tanarul jurnalist Cristian Aszalos are un demers curajos cutezand sa arate ca, din ratiuni de business, presa scrisa sportiva, cea care ar trebui sa formeze cultura sportiva si sa transmita tinerilor pasiunea pentru sport, este nevoita sa se abandoneze unor constructii idolatrice, fantasmelor si imaginarului degradat si care se manifesta cu precadere la nivel grafic si in ceea ce privesc solutiile de atragere a atentiei cititorului. Totusi, asa cum si Cristian Aszalos arata in volumul sau de deb...
Editura 

EIKON

Tehnici multimedia (Volumul I)
Autor: Dinu Mihai Comanescu, Adriana Comanescu, Cristian Gabriel Alionte, Ileana Dugaesescu, Daniel Petre Dinescu, Catalin Tudor Apostolescu, Laurentiu Adrian Cartal Anul aparitiei: 2009 Nr. pagini: 413
Editura 

UNIVERSITARA

MASS - MEDIA. Limbaj, cultura si acces la realitate
Am zabovit mult inainte de a scrie aceasta scurta prefata. Nu pentru ca as fi avut obiectii referitoare la structura si continutul volumului. Ci pentru ca acest volum ridica o chestiune spinoasa a stiintelor comunicarii - aceea a granitelor. Unde incep studiile de comunicare si unde se termina investigatia lingvistica?Intr-o recenta sustinere a unei teze de doctorat in cadrul Scolii Doctorale a Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, confruntat cu aceeasi problema, mi-am permis sa fac ...
Editura 

UNIVERSITARA

Manual de jurnalism (vol .I)
Presa scrisa - Reporterul si rolul sau in procesul jurnalistic - Textul jurnalistic - Reportajul - Interviul - Audiovizualul - Jurnalismul de televiziune - Jurnalul de televiziune ca gen publicistic - Modalitati de transmitere a stirilor în radio - Interviul radio - scurt tratat despre o anume arta a conversatiei - Reportajul radiofonic - Etica - imaginea persoanei in presa romaneasca. straniul consens al tacerii - Perspective - 1996 - starea mass-media în Romania Prima ...
Editura 

POLIROM

Institutii culturale in tranzitie. Despre creativitate in jurnalismul si cinematografia din Romania, dupa 1944
-35%
Prezentare de carte Raluca-Nicoleta Radu - Institutii culturale in tranzitie Raluca Radu acopera un gol bibliografic si teoretic – in Romania exista putine studii capabile sa ofere modele teoretice referitoare la transformarile mass mediei si cinematografiei post-comuniste, iar atunci cand au fost formulate interpretari, ele s-au caracterizat indeosebi prin dimensiunea lor normativa. Observatiile si analizele care surprind tendintele de profunzime si anuleaza idei preconcepute (si larg ...
Editura 

NEMIRA

Cum se scrie in publicitate - Denis Higgins
„Elementul cel mai important in scrierea reclamelor de succes este produsul insusi. Magia sta in produs.“ (William Bernbach)„Noi cautam de fiecare data povestea produsului, acel atribut specific lui care il mentine pe piata.“ (Leo Burnett)„Un copywriter ar trebui sa fie vesel si optimist, nu cinic; greseste daca respinge viata, iar a fi cinic inseamna sa respingi viata.“ (George Gribbin)„Nu scriu pentru multime. Incerc sa scriu ca de la om la om, la pers...
Editura 

HUMANITAS

Introducere in stiinta politica
Editia a II-a revazutaDe ce exista guverne? Cum functioneaza acestea? Avem nevoie de partide politice? Dincolo de momentul alegerilor, pot cetatenii sa influenteze deciziile liderilor lor? Sint doar citeva dintre intrebarile esentiale la care aceasta introducere in materia clasica a stiintei politice ofera raspunsuri. Cele mai importante instrumente analitice necesare pentru a explica functionarea regimurilor politice, ca si principalele teme ce permit o mai buna intelegere a societatilor contem...
Editura 

POLIROM

Linsajul mediatic in politica romaneasca. 1919. Ziarul Adevarul contra lui I.C. Bratianu.
Linsajul mediatic antibratienist al ziarului Adevarul - executat de maestrii presei: Const. Mille, Constantin Bacalbasa, G.G. Costa-Foru, Emil. D. Fagure, a fost de o agresivitate si creativitate editoriala nemaintalnite pina atunci si durat 333 de zile, timp in care, zi de zi, Bratianu si familia sa au fost supusi unor atacuri si invective de care politicienii actuali n-au beneficiat niciodata din partea presei contemporane. Uimitor este insa faptul cum un ziar care iesea in doar 60.000 de copi...
Revolta Orientului
-20%
In calitate de corespondent pentru Radio Romania Actualitati, Carmen Gavrila ne poarta intr-o calatorie prin zonele fierbinti ale spatiului islamic, povestita intr-un stil pasionant si incisiv. Relatarile detaliate de la fata locului sint insotite de descrieri ale contextului, analize ale evenimentelor si interviuri atit cu protestatari din strada, cit si cu jurnalisti locali. Nu lipsesc interviurile cu diferiti lideri ai unor miscari islamiste si nici cele cu oficiali importanti din Orientul Mi...
Editura 

POLIROM

Redactarea materialelor pentru televiziune, radio si noile media
Rezultat al indelungatei experiente in domeniu a autorului, volumul ofera informatii detaliate si actualizate cu privire la principiile, tehnicile si abordarile recomandate in redactarea materialelor pentru televiziune, radio si Internet. Robert L. Hilliard prezinta numeroase exemple care acopera formate diferite – interviuri, emisiuni sportive, reclame, scenarii de film, stiri, documentare, reality-show-uri, talk-show-uri, programe muzicale, telenovele – si aduce argumente legate ...
Editura 

POLIROM

Istoria jurnalismului din Romania in date. Enciclopedie cronologica (editie cartonata)
Prima enciclopedie cronologica a jurnalismului din Romania este un proiect de anvergura la care au lucrat timp de patru ani peste 100 de specialisti – profesori, cercetatori, bibliotecari, arhivisti, jurnalisti –, alaturi de studenti, masteranzi si doctoranzi de la universitati publice din Bucuresti, Cluj-Napoca si Sibiu. In articolele enciclopediei se regasesc 18.000 de publicatii periodice, radiouri, televiziuni, agentii de presa, precum si 33.500 de jurnalisti si publicisti. Sint ...
Editura 

POLIROM

Economia mass-media
-20%
O firma de media poate sa dea faliment sau sa fie prospera, se poate extinde de la nivel local la nivel international sau poate deveni ineficienta. Volumul explica de ce uneori un ziar local este mai profitabil decit unul central, de ce o institutie de presa care nu ii aduce profit proprietarului este tinuta in viata si de ce, in unele tari, publicul accepta sa sustina financiar o afacere mass-media. Expunerile teoretice sint ilustrate cu numeroase exemple ce prezinta cazurile unor firme cunoscu...
Editura 

POLIROM

Transmisiunea in direct
-20%
Transmisiunea in direct este utilizata tot mai frecvent de televiziuni pentru a-si dinamiza jurnalele, pentru a le face mai atractive si mai accesibile publicului. Acordind o atentie deosebita zonei stirilor, manualul ofera celor care doresc sa devina jurnalisti de televiziune informatii detaliate despre componenta redactiei, verificarea datelor, tipurile si structura stirilor, etapele unei transmisiuni in direct si prezenta reporterului in fata camerei – de la machiaj si vestimentatie pin...
Editura 

POLIROM

Cioran naiv si sentimental
Eseul lui Ion Vartic e construit deopotriva pe opera lui Cioran si pe scrisorile din tinerete ale acestuia descoperite dupa 1989 – mai ales 12 scrisori catre Bucur Tincu din 1930-1933 –, pe cartile preferate inca din adolescenta si pe intilnirile autorului cu un Cioran aflat la virsta senectutii, in Paris, la inceputul anilor 1990. Emil Cioran al lui Ion Vartic este naiv si sentimental prin nostalgia locurilor natale si a Sibiului sau in relatia cu femeile (un intreg capitol e dedica...
Editura 

POLIROM

Lumea Regelui (Editie Cartonata)
-20%
Personalitati din sfera politicii, diplomatiei, religiei si culturii schiteaza un portret al Regelui Mihai I al Romaniei, ca omagiu la implinirea virstei de 90 de ani. „Valoarea regalitatii sta, de o suta patruzeci si cinci de ani incoace, deasupra alternativelor politice sau a sistemelor de guvernare. Ea garanteaza mindria, identitatea, continuitatea si traditiile. Castelul Peles este un simbol al independentei si puterii tarii noastre. Cea mai frumoasa coroana regala este increderea s...
Editura 

POLIROM

Ziarul local. Cum sa scrii pentru publicatia unei comunitati
-20%
Publicatiile adresate comunitatilor mici se afla la inceput de drum in Romania. Bazat pe cultura presei scrise americane, acest manual descrie principiile jurnalismului local. Pe linga aspectele teoretice — cum se scriu stirea, articolele de tip feature, editorialele si interviurile —, sint prezentate sfaturi practice privitoare la relatiile dintre personalul redactional si finantatori, etica profesionala si munca de teren. Volumul se adreseaza studentilor la jurnalism, precum si jur...
Editura 

POLIROM

Amintiri in Alb si Negru
Valeriu Lazarov ne spunea adeseori ca avem cea mai frumoasa meserie din lume, singura in care ce visezi noaptea poti realiza a doua zi. Uneori mi-e dor de generatia de aur a show-urilor de televiziune. Daca fotbalul are o astfel de generatie, de ce n-ar avea-o si televiziunea? O particica din amintirile si intamplarile petrecute atunci si acum le-am asternut aici cu convingerea ca ele vor fi valoroase candva doar pentru o singura persoana: Dara, fetita mea.Restul e fum..."Pe mine Dan Negru m-a c...
Editura 

CORINT

Formarea identitatii profesionale a jurnalistilor
"Indeobste, cand criticam discursul presei, criticam un discurs care contine si lumea „prostocratiei” lui Caragiale, dupa o fomulare cunoscuta a lui Mircea Iorgulescu, si pe aceea populata de idei si idealuri a lui Camil Petrescu sau pe cea fictional-realista a lui Mario Vargas Llosa. La toate acestea se adauga fragmente de criticism social, politic si economic, filosofie sociala, toate „topite” in discursul cotidian al presei. Daca patrunzi in lumea jurnalistilor...
Editura 

TRITONIC