Carti in categoria Diverse
Tip afisare:
Adevarat nu este ceea ce fiecare dintre noi judeca prin logica noastra ingusta, de fapt Adevarul in traditia ortodoxa nu incepe cu sau de la noi. Sa incepem sa cunoastem de la de-Dumnezeu-purtatorii nostri Parinti temeiurile si elementele cele mari care alcatuiesc credinta ortodoxa ca mod de viata. Sfintii ortodoxiei sunt acei oameni despatimiti, luminati si uniti cu Dumnezeu-izvorul frumusetii, ei sunt umanul intreg, trup, suflet si minte. Ei devin indumnezeiti, adica devin frumosi; frumusetea ...
Editura
PRO UNIVERSITARIA
Dorinta si stradania noastra de a cunoaste gandirea de-Dumnezeu-purtatorilor nostri Parinti, cu referinta particulara la fenomenul dialogului, ne duce pe noi de la bun inceput la o constatare axiologica: „spiritualitatea ortodoxa... este in esenta ei biblica... Parintii Bisericii au trait din Biblie si gandeau si se exprimau prin Biblie, astfel erau invatati minunat de ea, pana acolo ca ei insisi se identificau cu insasi existenta biblica.”Adevarul de credinta este pastrat in Biseric...
Editura
PRO UNIVERSITARIA
Lucrarea de fata este o revizuire a primei editii a cartii Cuvinte de folos din Apoftegmele Parintilor, ce abordeaza spiritualitatea Parintilor Desertului, in special icoana Parintelui spiritual. „Un singur lucru trebuie”1, si anume omul lui Dumnezeu, omul duhovnicesc si purtator de harisme, care nu a lipsit niciodata din Biserica Ortodoxa. Acolo unde el a existat si exista in continuare, Dumnezeu Se arata si omul este binecuvantat, fericit si mantuit, caci acolo „legea firii e...
Editura
PRO UNIVERSITARIA
Aurelius Augustinus (354-430) a avut o capacitate de neegalat in a-si exprima sentimentele. El a remarcat paradoxul potrivit caruia iubirea, care se afla in cautarea fericirii personale, implica in mod necesar o anumita renuntare de sine si suferinta de a deveni altcineva.„El a fost un geniu universal. Si totusi nu este atat de rar si, mai ales, atat de important in istoria dezvoltarii doctrinei crestine precum este ceea ce crede, propovaduieste si marturiseste Biserica in temeiul cuvantul...
Editura
PRO UNIVERSITARIA
Sensul ontologic pe care-l are spiritualitatea ortodoxa a ferit-o de pericolul unei deontologii exterioare si de eticism. Ceea ce vindeca „urateniile pacatului” nu e viata morala a omului, eticismul exterior, ci unirea, comuniunea cu Dumnezeu, impartasirea cu harul necreat. Aceasta comuniune nu este altceva decat fiintialitatea omului care creeaza un nou mod de viata, un etos divino-uman.Etosul ortodox este unul divino-uman, un etos al indumnezeirii. Astfel, sfințirea este o trecere...
Editura