Descriere - Tehnologii multimedia cu aplicatii interactive in eLearning
Aceasta carte reprezinta un ghid util pentru studenþii care studiaza discipline in domeniul tehnologiilor multimedia cat si pentru specialistii din domeniu implicati in proiectarea, dezvoltarea si intreþinerea sistemelor si aplicaþiilor multimedia in domeniul eLearning. Prin aplicatiile multimedia in domeniul eLearning prezentate, analizate, proiectate, implementate si evaluate, lucrarea de fata isi propune sa argumenteze cat mai convingator faptul ca platformele de eLearning si, respectiv, cursurile on-line, reprezinta un demers didactic coerent si foarte promitator ca instrument de invatare in domeniul tehnic, in particular, dar si in orice alt domeniu al educatiei.
1. SISTEME MULTIMEDIA
1.1. Introducere in multimedia
1.2. Componentele unui sistem multimedia
1.2.1. Dispozitive de achizitie
1.2.2. Dispozitive de stocare a informatiei multimedia
1.2.3. Dispozitive de conectare la retelele de calculatoare
1.2.4. Sisteme de calcul
1.2.5. Dispozitive de iesire/afisare ale sistemelor multimedia
1.2.6. Programe si aplicatii software specifice sistemelor multimedia
Bibliografie
2. APLICATII MULTIMEDIA
2.1. Definirea aplicatiilor multimedia
2.2. Clasificarea aplicatiilor multimedia
2.3. Clase de aplicatii multimedia
2.3.1. Aplicatii interpersonale audio-video individuale
2.3.2. Aplicatii multimedia destinate lucrului in grup
2.3.3. Aplicatii interpersonale audio-video distribuite
2.3.4. Distributia audio-video pentru prezentari si conferinte
2.3.5. Videoconferinta
2.3.6. Posta electronica multimedia si transferul documentelor multimedia
2.3.7. Sistem de stiri si blog-uri
2.4. Formate de documente multimedia
2.5. Tehnologii multimedia
2.5.1. Aplicatii bazate pe servere multimedia
2.5.2. Hipertext si hipermedia
2.5.3. World-Wide-Web
Bibliografie
3. EDUCATIA LA DISTANTA PRIN INTERNET - eLEARNING
3.1. Introducere
3.1.1. Tipuri de educatie
3.1.2. Istoric si clasificari ale educatiei la distanta
3.2. Educatia la distanta prin Internet: eLearning
3.2.1. Definitii pentru eLearning
3.2.2. Modele eLearning
3.2.3. Avantajele si dezavantajele eLearning
3.3. Standarde eLearning
3.3.1. Caracteristicile standardelor eLearning
3.3.2. Stadiul actual al utilizarii platformelor eLearning in Romania
Bibliografie
4. TEHNOLOGII WEB, MULTIMEDIA DESTINATE ACCESARII SI DISTRIBUTIEI APLICATIILOR eLEARNING
4.1. Tehnologii si instrumente utilizate pentru accesarea aplicatiilor eLearning
4.1.1. Browserele web
4.1.2. Media playere si media viewere
4.1.3. Instrumente pentru colaborare
4.2. Tehnologii utilizate pentru distributia aplicatiilor eLearning
4.2.1. Serverele web
4.2.2. Sisteme integrate de management al eLearning
4.2.3. Universitatea virtuala
4.2.4. Servere multimedia
4.3. Platforme eLearning
4.3.1. Proiectarea platformelor eLearning
4.3.2. Caracteristicile platformelor eLearning
4.3.3. Platforme eLearning profesionale
Bibliografie
5. TEHNOLOGII WEB, MULTIMEDIA DESTINATE PROIECTARII APLICATIILOR eLEARNING
5.1. Metode de proiectare a materialelor didactice pentru eLearning
5.1.1. Materiale didactice pentru eLearning
5.1.2. Clasificarea materialelor didactice pentru eLearning
5.2. Tehnologii si instrumente profesionale destinate crearii continutului si aplicatiilor WEB
5.2.1. Tehnologii si instrumente profesionale dedicate crearii continutului (”course authoring tools”)
5.2.2. Tehnologii si instrumente profesionale destinate proiectarii aplicatiilor web (”web authoring tools”)
5.2.3. Instrumente profesionale de editare a paginilor web si a fisierelor multimedia
5.2.4. Instrumente profesionale de proiectare a lumilor virtuale
5.2.5. Instrumente profesionale auxiliare
5.3. Instrumente profesionale pentru integrarea tehnologiilor multimedia si crearea aplicatiilor web dinamice
5.3.1. Metode de integrare a tehnologiilor multimedia in aplicatiile eLearning
5.3.2. Instrumente profesionale de conversie a continutului in format web
5.3.3. Instrumente pentru crearea bazelor de date si a paginilor web dinamice
5.4. Tehnologii multimedia utilizate pentru proiectarea aplicatiilor interactive de tip seminar si laborator virtual
5.4.1. Metode de proiectare a aplicatiilor multimedia interactive de tip seminar
5.4.2. Metode de proiectare a aplicatiilor multimedia de tip laborator virtual
5.5. Tehnologii si instrumente profesionale utilizate pentru proiectarea testelor de evaluare on-line
5.5.1. Strategii de evaluare on-line in cadrul platformelor eLearning
5.5.2. Instrumente profesionale pentru proiectarea testelor de evaluare on-line a studentilor
5.5.3. Strategii de evaluare a cursurilor on-line din platformele eLearning
5.6. Biblioteci virtuale, carti electronice
5.7. Instrumente pentru distribuirea si accesul on-line al aplicatiilor multimedia din sistemul de operare Linux
Bibliografie
6. APLICATII eLEARNING
6.1. Configurarea utilizatorilor si aplicatiilor in platforma IeL
6.1.1. Configurarea utilizatorilor platformei IeL
6.1.2. Configurarea cursurilor nou create in platforma IeL
6.2. Proiectarea interfetei grafice a cursurilor on line
6.2.1. Macromedia Dreamweaver Mx 2004
6.2.2. Limbajul PHP
6.2.3. Exemple de proiectare a interfetelor grafice
6.2.4. Proiectarea meniurilor
6.2.5. Gestionarea bazelor de date cu MySQL
6.2.6. Exemple de realizare a bazelor de date
6.2.7. Exemple de realizare a paginilor web dinamice
6.2.8. Exemple de realizare a operatiilor asupra bazelor de date
6.3. Proiectarea aplicatiilor multimedia de tip seminar si laborator virtual
6.3.1. Realizarea aplicatiilor multimedia interactive destinate rezolvarii problemelor (seminar)
6.3.2. Exemple de realizare a aplicatiilor multimedia de tip laborator virtual
6.4. Proiectarea testelor de evaluare on line
6.4.1. Realizarea testelor de autoevaluare/evaluare on-line a studentilor
6.4.2. Proiectarea testelor de evaluare finala
6.4.3. Realizarea chestionarelor de evaluare a cursurilor
6.5. Concluzii
Anul aparitiei: 2007
Nr. pagini: 303