Descriere - Tehnician in Turism. Manual pentru calificarea TEHNICIAN IN TURISM, clasa a XI-a
Filiera tehnologica. Profil servicii. Ruta directa de calificare
Manual realizat pentru domeniul Turism si alimentatie public, nivel 3 Ruta directa de calificare.
NOTA INTRODUCTIVA
Adaptarea la noile cerinte ale economiei de piata, presupune insusirea acelor competentecare sa dezvolte in randul elevilor inaltul profesionalism, initiativa, perspicacitatea, abilitatea de aopera eficace intr-un cadru economic dinamic si concurential. Predarea modulelor la Nivelul 3 - calificarea "Tehnician in turism” – urmareste formarea laviitorii absolventi a unor abilitati legate de :
Identificarea oportunitatilor de piata
Realizarea unei oferte de marfuri conform nevoilor si cerintelor consumatorilor
Identificarea celor mai bune surse de finantare pentru desfasurarea activitatii
Utilizarea bilantului contabil pentru informarea, analiza si previzionarea activitatilor princalculul principalilor indicatori economico-financiari
Pe langa activitatile specifice, tehnicianul in turism isi va dezvolta competente cheie importante prin care va desfasura o buna comunicare atat cu persoanele cu care intra in contact cat si in cadrulechipei de lucru, va dezvolta competente pentru utilizarea softurilor specifice, va aplica continuutehnici de imbunatatire a calitatii la locul de munca.
In acest scop curriculum-ul a fost conceput pe module majore care vizeaza atat prezentareaconceptelor, principiilor si notiunilor esentiale care formeaza sistemul teoretic, cat si aplicabilitateametodelor si procedurilor larg utilizate in diferite demersuri la locul de munca. Operationalizarea cunostintelor teoretice constituie elemente de lucru pentru profesorul despecialitate in scopul realizarii urmatoarelor obiective
Realizarea predarii – invatarii in perspectiva interdisciplinara, valorificand informatiile sicunostintele insusite de catre elevi la disciplinele: "Contabilitate”, "Studiul calitatii produselor si serviciilor”, "Economia intreprinderii”
Reliefarea principalelor elemente teoretico-metodologice, aplicabile cu prioritate la agentuleconomic de profil
Punerea la dispozitia elevilor a unor studii de caz la fiecare modul
Perfectionarea profesionala datorita schimbarilor rapide in ceea ce priveste satisfacerea exigentelor tot mai ridicate ale clientilor
Orele de laborator tehnologic de la urmatoarele module:Marketingul afacerii (1 ora),Planificarea operationala (1 ora),Organizarea resurselor umane (1 ora), se desfasoara pe bazamodelului de proiectare "firma de exercitiu ”.
Aceste ore de laborator vor fi organizate inorarul scolii in aceeasi zi, grupate in calup de 3 ore/zi pentru a asigura eficienta activitatii infirma de exercitiu.
Pentru asigurarea premiselor integrarii profesionale a absolventilor pe piata muncii, cat si pentru formarea profesionala continua, este nevoie de flexibilitate si adaptare la tipurile de competente identificate ca fiind necesare in prezent si mai ales in viitor pe o piata a muncii aflata incontinua schimbare si adaptare la cerintele impuse de dezvoltarea economica.
Competentele generale care pot fi dezvoltate prin activitatea in cadrul firmei de exercitiu, alaturide competentele tehnice specializate specifice modulelor de pregatire, dau posibilitatea elevilor cala finalul unei secvente de pregatire practica realizata cu profesorul de specialitate si/sau cu maistrulinstructor sa:
organizeze si sa conduca activitati in cadrul companiilor din domeniul serviciilor;
fundamenteze strategii.
elaboreze oferta de produse si servicii a companiei;
tina evidenta contabila a companiei;
efectueze analiza eficientei economico-financiare a companiei
Firma de exercitiueste un concept didactic, bazat pe invatarea prin practica. Este o simulare aunei firme reale, care poate fi realizata prin implicarea directa a unui profesor coordonator.
O firma de exercitiueste o firma simulata, care oglindeste operatiunile lumii afacerilor reale,in ramura aleasa. Este un concept didactic, o imitatie a unei situatii profesionale reale, cu obiectiveeducationale. Reteaua creata de firmele de exercitiu care isi desfasoara activitatea in scoli, organizata sicondusa de Centrala Firmelor de exercitiu, inclusa in reteaua internationala a Firmelor de Exercitiu, raspunde cerintelor economiei nationale si mondiale printr-un invatamant orientat lamaximum catre pregatirea practica. Acesta este dirijat spre individ si dezvoltarea personalitatii lui. In firmele de exercitiu secreeaza, pe cat posibil, interconexiunile cele mai apropiate de realitate care se stabilesc intreoameni, in cursul desfasurarii diferitelor tipuri de activitati specifice procesului de productie dintr-ocompanie.
Acest model creeaza posibilitati nelimitate pentru realizarea proceselor active si dedezvoltare, de creare de legaturi reciproce, atat intre membrii colectivului cat si intre diferitele firmedin tara si din strainatate . In timpul activitatii in firma de exercitiu se definitiveaza si se dezvolta competentelefundamentale necesare pentru a lucra intr-o companie.
Organizarea invatamantului sub forma uneicompanii care isi desfasoara activitatea pe o piata determinata si subordonata legislatiei in vigoarein tara si strainatate, stabileste in ce masura,cum , unde si cand se aplica cunostintele dobandite pe parcursul procesului de invatare.
Coperta: Elena Dragulelei Dumitru
Format: 16.5X23.5 cm
Anul aparitiei: 2007
Nr. pagini: 272