Descriere - Tehnici de terapie cognitiva pentru copii si adolescenti
Cartea a fost conceputa ca o continuare a volumului de succes Practica clinica a terapiei cognitive pentru copii si adolescenti (Clinical Practiceof Cognitive Therapy with Children and Adolescents), care abordeaza aspectele de baza ale tratamentului. Tehnici de terapie cognitiva pentru copii si adolescenti include strategii creative suplimentare pentru angajarea pacientilor dificili, pentru abordarea unor cazuri complexe si strategii focalizate asupra dezvoltarii unor abilitati cognitive si comportamentale specifice.
Fundamentata pe cercetari empirice si impregnata de o vasta experienta clinica, aceasta carte este o sursa de inspiratie indispensabila pentru toti terapeutii care lucreaza cu copii si adolescenti, fie ei psihologi, psihiatri sau specialisti in asistenta sociala si consiliere. Pentru tinerii clinicieni, aceasta carte se va dovedi o lectura suplimentara pragmatica si foarte utila.
"Spre deosebire de manualele bune pentru orice, cartea aceasta foloseste o abordare modulara care ilustreaza tehnici creative, flexibile si fundamentate empiric. Aceasta carte va schimba perspectiva dumneavoastra asupra terapiei cognitive pentru copii, adaugand niste ingrediente care lipsesc mult prea des in literatura de specialitate: atractivitate, emotie si spirit ludic. Clinicienii tineri si varstnici deopotriva vor gasi aici tehnici descrise cu claritate si abordari noi, originale si stimulatoare, care raspund pe deplin cerintelor terapiei pentru copii.” - Ellen Flannery-Schroeder, PhD, ABPP, Director, Clinical Psychology Program, Department of Psychology, University of Rhode Island
"Tehnicile clare si bine construite sunt ilustrate cu activitati si cu viniete care le ajuta sa prinda viata. Aceasta este una dintre putinele carti dedicate procesului terapeutic cognitiv-comportamental pentru copii care cuprinde si indicatii referitoare la implementarea tehnicilor terapeutice in contextul relatiei copil-terapeut. Recomand cu caldura folosirea acestei carti in cadrul cursurilor de specializare in psihoterapia copiilor si, de asemenea, o recomand tuturor practicienilor care doresc sa-si insuseasca tehnici terapeutice creative si instrumente utile de evaluare pe care sa le implementeze in munca lor cu copiii.” - Elizabeth A. Gosch, PhD, ABPP, Director, MS Program in Counseling and Clinical Health Psychology, Philadelphia College of Osteopathic Medicine
Din cuprins
Capitolul 1 - Inceputuri
Capitolul 2 - Folosirea eficienta a psihoevaluarii
Capitolul 3 - Psihoeducatia
Capitolul 4 - Interventii comportamentale
Capitolul 5 - Metode de autoinstruire si de restructurare cognitiva
Capitolul 6 - Analiza rationala
Capitolul 7 - Performanta, realizare si expunere
Capitolul 8 - Observatii finale