Descriere - Sub semnul lui Zamolxis. Religia dacilor citita prin simboluri
Cartea pe care o tineti acum in mana nu este scrisa de un istoric, ci de un arhitect. Cu toate ca cele doua meserii par a nu avea nimic comun, ele se interfereaza Intr-un domeniu important: istoria arhitecturii.
Formele arhitecturale nu au la baza numai nevoi estetice si functionale. In mod firesc, arhitectura sacra transpune In piatra teologiile pe care le servesc. Analiza complexa a cladirilor de cult ar putea compensa chiar si absenta izvoarelor scrise. Multe monumente pot fi intelese pe deplin doar dupa cunoasterea spiritualitatii celor care le-au creeat. Un astfel de caz este Forumul si Columna lui Traian. Ce se Intampla insa, daca, formele arhitecturale povestesc o alta istorie decat cea cunoscuta din manuale? Pe cine sa credem?
Tinta acestei carti este aflarea spiritualitatii anticilor si originii popoarelor latine, din care face parte si cel roman. Pentru atingerea acestui scop este necesara abolirea unor convingeri gresite, Impamantenite, considerate astazi adevaruri istorice incontestabile, precum:
- dacii au fost autohtonii zonei carpato-danubiene. Dacii nu pot fi considerati autohtoni ai Europei, asa cum se afirma In manualele de istorie. Ei au fost cuceritori de origine asiatica (indoeuropeana), de religie si limba orientala, care s-au stabilit In Carpati la mijl. mil. II I.e.n. peste o populatie autohtona.
- indoeuropenii pot fi recunoscuti numai dupa limba. Nu toti indoeuropenii au vorbit limbi indoeuropene. Multi au preluat, In timp, limba populatiilor cucerite, majoritare.
- pentru istoricii romani religia dacilor este unica si, inca, necunoscuta un urma cercetarilor mele am constatat ca toti indoeuropenii aveau aceeat'Ve; religie a naturii la care nu au renuntat nici dupa sedentarizare
In aparenta paliteista, In esenta monoteista, aceasta teologie ce propovaduia nemurirea sufletului, este cunoscuta astazi drept "cult al misterelor" sau "cult al naturii si fertilitatii". Din el se trag toate religiile monoteiste moderne: iudaismul, crestinismul, islamismul, hinduismul si budisrnul.
- latinii sunt indoeuropeni. Desi latina s-a format sub influenta limbilor indoeuropene, latinii nu sunt indoeuropeni, ci autohtoni ai Europei. Ei nu au fost asimilati de indoeuropeni, cum sustin istoricii, ci au supravietuit prin religie (pana In era crestina) si prin limba.
De aici rezulta urmatoarele consecinte:
- stramosii romanilor nu sunt numai dacii, respectiv getii,si populatia latina, bastinase, a zonei carpato danubiene, de aceea
-limba romana (latina) se vorbeste pe un teritoriu vast, care depaseste cu mult granitele regatelor dac / get, sau al Imperiului Roman;
Prezentul volum constituie o noutate si din punct de vedere al modului de abordare a subiectelor. Cititorul s-a obisnuit sa i se prezinte o tema limitata In timp si spatiu, cum ar fi: "Renasterea italiana". Stim, din titlu, ca se vorbeste despre arta italiana dintr-o perioada cuprinsa Intre 1400 si 1600. In cazul cartii de fata, tema este neingradita in timp si spatiu. Cultul misterelor este atestat din preistorie si a supravietuit pana astazi iar adeptii lui au trait si traiesc raspanditi pe toate continentele.
Fiecare dintre noi percepe realitatea in mod personal, In functie de preocupari, capacitati si nevoi. Nu este posibil sa satisfaci toate necesitatile, de aceea nu ma pot adresa tuturor, ci, numai celor care impartasesc inclinatia mea pentru cercetarea laturii ascunse a evenimentelor. Cei ce vor sa patrunda In spatele aparentelor, trebuie sa-si formuleze Intrebari proprii, la care sa caute singuri raspuns.
Un rol important In aprofundarea acestei carti II are si gradul de afinitate, al cititorului, cu subiectele analizate. Cei confruntati, pentru prima data, cu notiuni ca .Jndoeuropeni", "cult al misterelor", "gnostici", "cabala", "catari" sau stiluri de arhitectura vor trebui sa apeleze la un lexicon sau sa revina asupra unor pasaje. Intelegand limbajul simbolurilor ei vor fi rasplatiti pentru efortul depus si vor privi lumea cu ochii vrajiti ai cunoscatorilor.
Tinta acestei carti este aflarea spiritualitatii anticilor si originii popoarelor latine, din care face parte si cel roman.(...) Neexistind documente scrise, demne de incredere, am modificat modul de abordare al temelor cercetate. Pe primul loc sta logica. Orice afirmatie ilogica este data deoparte, chiar si in cazul in care credem ca ea constituie un adevar istoric incontestabil. Pe al doilea loc se afla dovezile materiale, in special simbolurilecontinute pe resturile arheologice.
Abia in ultima instanta am folosit textele, dar numai in masura in care ele nu contrazic logica si urmele materiale.
Autor: Diana Bugajewski
Anul aparitiei: 2010
Format: 17x24 cm
Coperti cartonate
Pagini: 363
Pentru a vedea fragmente din carte dati click pe imaginea de mai jos: