Descriere - Strategii de evaluare utilizate in invatamantul prescolar
Fundamentarea stiintifica si perfectionarea actului pedagogic al examinarii prescolarilor devine tot mai mult o problema de insemnatate a pedagogiei contemporane .In ansamblul problematicii pe care o genereaza actiunea de evaluare a rezultatelor prescolare, aprecierea acestora reprezinta un demers avand o importanta deosebita pentru calitatea actului evaluativ.
Am ales aceasta tema din dorinta de a-mi imbogati experienta despre rolul evaluarii in imbunatatirea rezultatelor prescolarilor. Domeniul a fost bine reprezentat in literatura psihopedagogica, dar de cele mai multe ori din perspectiva teoretica, mai putin practica. Nu s-au elaborat lucrari in care, pe baza fundamentarii teoretice, sa se intervina practic, actional pentru depistarea metodelor care sa stimuleze prescolarii.
Am pornit de la ipoteza ca prin introducerea diverselor metode si tehnici de evaluare noi, voi determina o participare activa a copiilor in procesul educational, o mai buna motivatie a acestora in toate domeniile dezvoltarii psihice necesare pregatirii optime a acestora pentru adaptarea scolara. In procesul instructiv-educativ, evaluarea are un rol esential intrucat constituie o modalitate obiectiva de punere in evidenta a progresului si randamentului scolar si reprezinta un mijloc important de reglare si autoreglare a activitatii de invatare furnizand informatia necesara pentru adoptarea unor masuri de ameliorare a activitatilor.
Evaluarea ofera date pentru perfectionarea globala a procesului de invatamant, privind pregatirea prescolarilor, insusirea cunostintelor teoretice, aplicarea acestora, priceperile si deprinderile formate, dandu-ne posibilitatea sa reglam din mers procesul instructiv-educativ, folosind metodele si tehnicile cele mai eficiente pentru obtinerea unor rezultate bune de catre toti prescolarii. Prin diversitatea metodelor si tehnicilor de evaluare aplicate, ajutand prescolarii sa stabileasca nivelul pregatirilor,sa-si dea seama de lipsurile si cauzele care le-au generat.
In desfasurarea activitatii de evaluare de un real folos mi-au fost lucrarile de specialitate, articole din presa pedagogica, redate in capitolele ce urmeaza. Pe baza acestora a fost posibila aplicarea metodelor si tehnicilor de evaluare care au dus la rezultate concludente, rezultate redate in partea a treia a lucrarii.
Anul aparitiei: 2011
Nr. pagini: 123
Cartea "Strategii de evaluare utilizate in invatamantul prescolar ". face parte din
categoria carti >>
- a catalogului LibrariaRomana.ro.
Cartea este scrisa de catre Anisoara, Burca si a fost publicata la Editura ROVIMED
Pentru orice solicitare apelati
departamentul Suport Clienti LibrariaRomana.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.
LibrariaRomana.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.