Descriere - Sistemul de educatie-invatamant (Concepte fundamentale in pedagogie)
ARGUMENT
Sistemul de educatie reprezinta cadrul general in care este realizata educatia prin activitati organizate si planificate, dar si numeroase influente neintentionate, exercitate continuu Ia nivelul mediului social - comunitar, cultural, economic, politic, natural - in mod direct si indirect, spontan, difuz, eterogen, accidental, incidental. Din aceasta perspectiva, sistemul de educatie poate fi definit si interpretat in sens larg si in sens restrans.
In sens larg, sistemul de educatie reprezinta sistemul social global abordat din perspectiva resurselor sale formative disponibile la scara generala. Activarea acestor resurse formative este exersata in cadrul unor modele de politica a educatiei, elaborate de UNESCO in anii 1970, care vizeaza responsabizarea pedagogica a tuturor organizatiilor sociale-comunicare, culturale, religioase, politice, economice sportive, etc.
In sens restrans, sistemul de educatie reprezinta sistemul de invatamant In aceasta perspectiva, prezenta si in unele lucrari de specialitate, cele doua notiuni sunt considerate echivalente. Sistemul de educatie este identificat, definit si analizat cadrul sistemului social global, ca sistem de invatamant organizat si planificat pe diferite niveluri, trepte si cicluri de , cu deschideri multiple spre educatia permanenta si autoeducatie.
Dezvoltarea sa reflecta evolutiile s cerintele inregistrate la nivelul sistemului social global, m plan comunitar, ultural, economic, politic, natural (demografic, climateric etc.), dar si capacitatile proprii de implicare in procesul de stimulare si anticipare a progresului la scara intregii societati.
Volumul 5 – Sistemul de educatie/invatamant – este structurat in functie de urmatoarele obiective:
1) Definirea sistemului de educatie/invatamant la nivel de concept pedagogic fundamental;
2) Analiza functiilor si structurii sistemului de invatamant;
3) Analiza modelului de conducere manageriala a sistemului de invatamant, necesar in contextul societatii informationale, bazata pe cunoastere;
4) Analiza reformei educatiei ca model de schimbare pedagogica superioara, necesara ciclic la nivelul sistemului de invatamant;
5) Aplicatii
An aparitie: 2017
Pagini: 138
Marimi: 200 x 130
Tip coperta: Necartonata