Descriere - Serviciile in economia dematerializata. De la model de dezvoltare la strategii de firma
Procesul liberalizarii tranzactiilor internationale cu servicii a demarat relativ recent, beneficiind de experienta si rezultatele inregistrate pe parcursul negocierilor privind liberalizarea comertului international cu bunuri materiale. Cu toate acestea, se apreciaza ca tratativele privind reforma reglementarii comertului cu servicii sunt greoaie, lente, cu numeroase solicitari de exceptare si cu angajamente asumate cu dificultate si rezerve de catre tarile semnatare ale GATS, atat tari dezvoltate, cat si tari in curs de dezvoltare.
Aceasta situatie este, pe de o parte, consecinta reticentei manifestate de multi dintre participanti, care nu au constientizat avantajele deschiderii pietelor nationale si, pe de alta parte, a caracterului depasit al cadrului institutional, respectiv al GATS-ului, a carui structura si principii genereaza suspiciuni cu privire la echitatea negocierilor si a masurii avantajelor ce pot fi obtinute in urma acestora.
Daca adaugam la consideratiile de mai sus faptul ca liberalizarea pietei internationale a serviciilor este conditionata de liberalizarea pietei interne a serviciilor in tarile participante la negocieri, deducem ca, de fapt, principala bariera in calea tranzactiilor internationale cu servicii este politica economica a tarilor in care Statul nu accepta sa renunte la controlul si monopolul asupra activitatilor imateriale, in general a serviciilor in speta.
Compusa din elemente conceptuale strict necesare descifrarii fenomenelor si proceselor din economia reala, completata de analiza aspectelor practice a ceea ce reprezinta in stiinta si practica economica unul dintre cele mai "fierbinti” subiecte, cea de a doua lucrare, din acest domeniu, a doamnei Ana Bobirca: Serviciile in economia dematerializata.
De la model de dezvoltare la strategii de firma se constituie intr-o valoroasa sinteza a evolutiei cunostintelor, ideilor si conceptelor asociate cu economia serviciilor internationale. Lucrarea aduce, in plus, in prim-plan problematica impactului serviciilor asupra cresterii economice si implicit necesitatea, posibilitatea si modalitatile de adoptare a strategiei de expansiune internationala a firmelor de servicii.
Prof. dr. Cristiana Cristureanu
ISBN: 978-973-709-508-4
An aparitie: 2010
Nr. de pagini: 308
Format: 17x24