Descriere - Retorica si discurs tautologic in comunicarea didactica persuasiva
Lucrarea analizeaza importanta utilizarii instrumentului retoric in limbajul educational, in general, si in limbajul actiunii didactice, in particular, urmarind: rolul mecanismelor retorico-discursive in cadrul procesului de producere a conceptualizarii didactice; investigarea modalitatilor retorico-didactice de influentare deliberata a auditoriului, in interactiunile din mediul educational; studiul configurarii unui domeniu al stilisticii didactice, in cadrul caruia analiza stilului didactic conceptual sa ocupe o pozitie privilegiata.
Studiile de lingvistica, logica simbolica, filozofie, psihologie si pedagogie au evidentiat un fapt general destul de simplu: anume ca redundanta este in firea lucrurilor, prin urmare expresia discursiva persuasiva si tautologia - forma discursiva de exprimare a acesteia - o exploateaza fara complexe, intrucat o redundanta la un anumit palier inceteaza a mai fi redundanta la alt palier.
Necesitatea reconsiderarii fundamentelor retorico-didactice ale comunicarii persuasive se justifica si ca o reactie la o serie de provocari constatabile in mediul educational contemporan. Aceste provocari deriva fie din diferitele manifestari ale relativei crize actuale de motivare pentru cariera didactica, rezultand, la randul lor, din tendinta de diminuare treptata a monopolului asupra educatiei detinut de actorii traditionali din sistem, fie din diversele efecte ale crizei educatiei avansate, inteleasa inca de la sfarsitul secolului trecut in termenii unei paradoxale incapacitati sistematizante sau ai unei conditionari didactice exagerate, de unde, transformarea treptata a unor discipline in simple exercitii retorice
Anul aparitiei: 2012
Numar pagini: 258
Format: 16x24