Descriere - Repere in formarea initiala a profesorilor - Vali Ilie
Lucrarea de fata reprezinta rezultatul unui cumul de informatii si experiente din sfera educatiei, pe care am incercat sa le sistematizam in raport cu cerintele "Programului de studii privind certificarea competentelor pentru profesia didactica".
Materialul prezentat ofera sinteze informationale pentru disciplinele cu caracter educational din curriculumul nucleu al domeniului psihopedagogic: "Fundamentele pedagogigi. Teoria si metodologia curriculumului, Teoria si metodologia instruirii. Teoria si metodologia evaluarii, Managementul clasei de elevi.
Reprezentand un ansamblu de repere care ghideaza in demersul de cunoastere si intelegere a domeniului educational, lucrarea se adreseaza in mod special studentilor-viitori profesori, dar si acelora care sunt interesati de educatie, abordata in toata complexitatea ei.
Cuprins:
Capitolul I. Fundamentele pedagogiei
Teoria si metodologia curriculumului
- Fundamentele pedagogiei
- Statutul epistemologic al pedagogiei
- Educatia - obiectul de studiu al pedagogiei
- Dimensiunile educatiei
- Teoria si metodologia curriculumului
- Curriculum educational
- Finalitatile educatiei
- Continuturile curriculare
- Timpul scolar
Capitolul II. Teoria si metodologia instruirii
Teoria si metodologia evaluarii
- Teoria si metodologia instruirii
- Procesul de invatamant
- Normativitatea procesului de invatamant
- Comunicarea didactica
- Predarea - activitatea de baza a profesorului
- Strategia didactica
- Proiectarea scolara
- Teoria si metodologia evaluarii
- Aspecte privind evaluarea
- Notarea scolara
Capitolul III. Managementul clasei de elevi
- Specificul managementul clasei de elevi
- Clasa de elevi ca grup social
- Cultura clasei de elevi
- Profesorul - manager educational
- Problematica disciplinei scolare
- Managementul confluctului versus managementul succesului