Descriere - Reinventatorii
Cum urmaresc companiile extraordinare schimbarea radicala continua
Reinventatorii dezvaluie secretele utilizate de mari companii, precum Starbucks, Arrow Electronics, Apple, Pella Windows, SAS, Capital One, DOT Foods, Humana, Nucor Steel, Multi-Chem, Koch Industries, Southwest Airlines, pentru a fi cu un pas inaintea competitiei.
Reinventarea nu este inovatie. Inovatie poate insemna cel mai nou produs de la Apple sau un nou concept de restaurant ori o metoda unica de asamblare a unui produs. Procesul reinventarii merge mult dincolo de ideea unui produs sau serviciu nou.
Jason Jennings si colaboratorii sai au adunat si studiat 22.000 de materiale constand in reviste, ziare si articole de blog scrise in ultimii zece ani, identificand afaceri care pur si simplu s-au reinventat. Au selectat cele mai bune o suta de exemple si i-au intervievat pe cei care au facut posibil procesul de reinventare in compania lor. Din zecile de mii de pagini de informatii acumulate, au organizat in aceasta carte un set de strategii invatate de la cei mai buni "reinventatori in serie.
"Categoric, Jennings devine succesorul lui Peter Drucker. A facut, din nou, o extraordinara munca de cercetare pentru a descoperi strategiile de reinventare a unei afaceri, de a o face durabila si de a avea un profit ridicat. Ideile sale sunt in acelasi timp practice, neasteptate si puternice. Utilizati-le zilnic pentru a avea succes.” - Dan Coughlin, autor, fondator The Coughlin Company, Inc.
Jobul tau, asa cum il stii, si afacerea ta, asa cum merge in momentul de fata, se vor modifica in cele din urma. Singura sansa de prosperitate pe care o are fiecare dintre noi este de a se reimagina si regandi in mod constant, de a reinventa tot ce face si felul in care o face, pentru a-si pastra relevanta. Toti trebuie sa devenim reinventatori si bine ar fi s-o facem rapid.
Compara lista primelor 25 de companii din clasamentul Fortune 500 din anii 2000, respectiv 2010. Rezultatele sunt socante. Saisprezece dintre companiile aflate in top 25 au decazut in decursul a doar zece ani. Asta inseamna aproape doua treimi!
La o analiza mai profunda, vei afla ca, din 1955, de cand a fost publicat prima data clasamentul Fortune 500, peste 90% din companiile listate au fost inlaturate de rivali mai mici, au dat faliment, au regresat pana au devenit insignifiante sau pur si simplu si-au inchis portile.
Aceste companii erau odata cele mai mari si mai stabile afaceri din tara. In mod cert, aceste organizatii prospere dispuneau de resurse financiare si intelectuale care sa le asigure un succes continuu.
Aceste companii au esuat sa evolueze, sa se schimbe, sa se dezvolte si sa se reinventeze constant, si pana la urma au fost eliminate din schema.
Astazi, o combinatie de piete vestice stagnante, foste natiuni din lumea a treia ce au imbratisat noi tehnologii si au devenit producatori puternici, cu clase de mijloc mai extinse decat cea a Statelor Unite, tehnologii ce fac totul din ce in ce mai transparent si clienti care cred ca pot primi tot ce vor exact cand vor, la un pret pe care sunt dispusi sa-l plateasca, toate acestea au dus la un mediu de afaceri ce a schimbat regulile jocului. Cine crede ca va primi un permis de libera trecere si ca nu va trebui sa-si reinventeze constant afacerea are capul bagat in nisip.
Odata cu sfarsitul marii crize economice dintre anii 2007-2009, oamenii au incetat sa mai discute doar despre supravietuire si au inceput sa vorbeasca despre temerile lor in legatura cu nevoia de a-si reinventa modelele de business.
Numar pagini: 304
Format: 13x20