Descriere - Redreseaza-ti nava! Caiet de exercitii pentru implementarea leadershipului bazat pe intentie in organizatia ta - L. David Marquet
Sfaturi si instrumente practice care au la baza cartea de leadership Redreseaza nava!
In Redreseaza nava!, fostul capitan al Marinei Americane, L. David Marquet, a introdus o noua abordare indrazneata despre leadership, bazata pe experientele sale de la bordul submarinului Santa Fe. A renuntat la traditionalul model "comanda si controleaza”, incurajand echipajul sa isi asume responsabilitatea pentru fiecare actiune individuala. Submarinul si-a imbunatatit rapid performantele, ajungand sa castige premii pentru cea mai buna nava din categoria sa.
L. David Marquet a creat caietul de lucru Redreseaza-ti nava!, pentru ca cititorii sa poata aplica metodele sale in propria lor organizatie. Cu intrebari si exercitii cuprinzatoare, acest caiet de lucru va ajuta cititorii sa isi creeze o comunitate de lucru bazata pe incredere si responsabilitate personala. Fie ca va aflati intr-un birou sau intr-un submarin, aceste lectii si instrumente va vor ajuta sa creati un mediu de munca mai sanatos si mai eficient astfel incat sa va puteti redresa propria nava.
"Una dintre cele mai bune douasprezece carti de business din toate timpurile.” - Motley Fool si USA Today
"Cum descatusam intelectul si initiativa fiecarui membru al organizatiei in directia unui scop comun? Iata raspunsul: cu un fascinant stil de a povesti si o profunda intelegere a ceea ce motiveaza si inspira. David Marquet ofera liderilor din domeniul militar, al afacerilor si al educatiei un vehicul puternic ce-i va incanta, provoca si incuraja sa actioneze.” - Michael P. Peters, presedinte al Colegiului St. John's, Santa Fe
Acorda autoritate informatiei
Cand oferim oamenilor mai multa autoritate, cream mai multi lideri.
Care este cel mal bun mod de a schimba autoritatile ce iau decizii in organizatia ta? S-a dovedit ca este destul de usor odata ce te dedici schimbarii. Aceste autoritati ce Iau decizii sunt inserate in documentele ce descriu politica de resurse umane a companiei tale. Vestea buna este ca ai abilitatea de a le schimba.
Un exemplu de pe USS Santa Fe a fost regulamentul pentru concediu. Desi reglementarile Marinei specificau ca ofiterul executiv semneaza cererile de vacanta ale militarilor, noi am facut o schimbare astfel incat maistrul navei, militarul superior, sa o faca.
Aceasta a fost o indepartare spectaculoasa de practici sl reglementari, caci maistrii urmau in mod obisnuit ordinele ofiterilor, impingand autoritatea la nivelul maistrilor, noi nu doar ca am atribuit luarea deciziilor acelor oameni care detineau cele mai relevante si proaspete informatii, ci am imputernicit de asemenea in mod spectaculos un grup cu multa experienta, dar putina autoritate.
Pentru cele mai usoare decizii, mai Intai concepe limbajul ce schimba persoana care va detine autoritatea de luare a deciziilor In unele cazuri, deciziile importante ar putea avea nevoie sa fie dezagregate.
Ca grup, completati urmatoarea propozitie pe un cartonas ''Cand ma gandesc la delegarea acestei decizii, ma ingrijorez ca."
Afiseaza aceste cartonase pe perete, pleaca intr-o pauza mai lunga si lasa grupul sa roiasca in jurul comentariilor afisate pe perete.
In cele din urma, cand grupul se intruneste din nou, selecteaza si clasifica motivele de ingrijorare si incepe sa le ataci.
In timp ce aceasta activitate este desfasurata, vei afla de regula ca motivele de ingrijorare se impart in doua categorii mari: probleme de competenta si probleme de claritate.
Oamenii sunt ingrijorati ca urmatorul nivel inferior nu va lua decizii bune, fie pentru ca le lipseste competenta tehnica in privinta subiectului, fie pentru ca nu inteleg ce incearca sa realizeze organizatia. Ambele pot fi rezolvate...
DIN CUPRINS:
PARTEA I
MECANISME PENTRU A O LUA DE LA CAPAT
Capitolul 1
Schimba-ti gandirea in privinta leadershipului
Capitolul 2
Gandeste pe termen lung, chiar si mai departe de durata de ocupare a postului tau in organizatie
Capitolul 3
Sa-ti pese, dar sa nu-ti pese
Capitolul 4
Fii curios
Capitolul 5
Fa ceva diferit
Capitolul 6
Creeaza lideri, nu subordonati
Capitolul 7
Atinge excelenta, nu evita pur si simplu erorile
PARTEA A II-A
MECANISME PENTRU CONTROL
Capitolul 8
Acorda autoritate informatiei
Capitolul 9
Atinge prin actiune noul tip de gandire
Capitolul 10
Conversatiile scurte, din timp, duc la o munca eficienta
Capitolul 11
Foloseste ''Intentionez sa...'' pentru a crea lideri la fiecare nivel
Capitolul 12
Retumeaza problema nerezolvata
Nr. de pagini : 190
Anul aparitiei : 2017