Descriere - Razboiul razvratirii mondiale
Revolutia mondiala a formelor vietii sociale a omenirii profita de transformarea psihicului oamenilor si a omenirii, care s-a produs de-a lungul ultimelor decenii. Numele acestei transformari este bolsevism.
De la balconul casei Ksesinski, Lenin a proclamat libertatea poporului rus de a-si exprima maximalismul in politica, In viata sociala, in viata personala si in viata interioara a omului: totul este permis - de la jefuirea "celor jefuite" pana la perversiunea sexuala.
Bolsevismul a incetat sa mai fíe doctrina aripii leniniste a partidului social-democrat, a devenit o molima psihologica.
Spre bolsevism se indreapta toti cei care au fost oropsiti de soarta, care traiesc in nevoie si nu doresc sa se impace cu ea, care sunt apasati de dependenta fata de altcineva, care se simt inrobiti din punct de vedere national, in sufletul carora creste dorinta patimasa de razbunare, in care aceasta patima smulge din radacini mostenirea credintei si inabusa predispozitiile bune firesti.
Oamenii care au trecut prin doua razboaie mondiale si care au simtit nemijlocit sau prin intermediul ziarelor si al radioului zecile de razboaie si revolutii politice locale, lovituri de stat esuate, comploturi, crize economice, devalorizari, care au trait, in calitate de victime sau de martori, deportari, repatrieri, evacuari, au obosit sa mai traiasca, si-au pierdut dorinta de a trai, au cazut intr-un pesimism fara iesire.
Iar tineretul, in conditiile de nervozitate ale contemporaneitatii, ajunge prematur la maturitatea sexuala, morala, intelectuala, sociala si politica, traieste fara idealuri, fara idei.
Copiii fara rusine ai "parintilor risipitori" stau in fata amenintarii atomice atotdistrugatoare si isi insusesc o filozofie simpla de viata: "Viata este scurta - profita de ea!"
De aici acest egocentrism dement; de aici - nevoia de actiuni violente, de dezlantuiri irationale, fara motiv; de aici - materialismul exaltat, combinat cu nihilismul (nu cu nihilismul de parada, de poza, al snobilor ci cu nihilismul tragic al oamenilor pentru care veacurile, anii si zilele care au trecut sunt nihil, prezentul este nihil si, ceea ce este mai cumplit decat orice, viitorul este nihil).
Sufletele pustiite ale generatiilor in varsta si sufletele nihiliste ale tineretului reprezinta un teren fertil pe care creste bolsevismul.
Acest maracinis pagubos a sufocat in masele populare mugurii principiilor sociale, iar vechiul aforism "omul este un animal social" a devenit relativ: este social numai in acele momente cand in el se trezesc fortele latente sau profund adormite ale fortelor Binelui, dar, in general, este un animal de turma...
DIN CUPRINS:
Prefata comentatorului
RAZVRATIRE - ASA SE NUMESTE AL TREILEA RAZBOI MONDIAL
Partea I - Revolutia mondiala
Capitolul 1. Caracterul permanent al revolutiei
Capitolul 2. Revolutia constiintei
Capitolul 3. Revolutia moravurilor
Capitolul 4. Revolutia sociala
Capitolul 5. Revolutia economica
Capitolul 6. Revolutia politica
Capitolul 7. Revolutia diplomatica
Partea a II-a - Miscarea nationala
Capitolul 8. Psihologia miscarilor populare
Capitolul 9. Miscarile revolutionare
Capitolul 10. Razboiul in epoca revolutionara
Capitolul 11. Psihologia razboiului razvratirii
Capitolul 12. Participantii la razboiul razvratirii
Partea a III-a - Re-revolutia
Capitolul 13. Reactia revolutionara
Capitolul 14. Re-revolutia constiintei si a moravurilor
Capitolul 15. Re-revolutia in sferele sociale si economice
Capitolul 16. Re-revolutia in politica si in diplomatie
Capitolul 17. Re-revolutionarii
Partea a IV-a - Razboiul razvratirii
Capitolul 18. Lupta psihologica
Capitolul 19. Lupta neregulata
Capitolul 20. Lupta regulata
Postfata
Razboiul mondial al razvratirii
Cuvant inainte
Introducere
Capitolul I - "Nici pace, nici razboi"
Capitolul II - Coexistenta
Capitolul III - Zecile de focare ale razvratirii
Capitolul IV - Suma tulburarilor si a razvratirii - razboiul razvratirii