Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Publicitatea imobiliara. Conform noului Cod civil (Praxis) - Szilard, Sztranyiczki

-14%
Publicitatea imobiliara. Conform noului Cod civil (Praxis)

Editura C.H.BECK


Acest produs se afla in stocul furnizorului iar in cazul in care titlul a fost recent epuizat/delistat din stocul acestuia veti fi informat prin email si sms in maxim 3 zile lucratoare.
Apreciere: 6.8/7 (83 voturi)
Calificativul nostru
Recomandat
 
Status: epuizat
Timp confirmare stoc: 1 - 3 zile lucratoare

Beneficii:

Descriere - Publicitatea imobiliara. Conform noului Cod civil (Praxis)


O abordare unitara a problematicii publicitatii imobiliare din perspectiva noului Cod civil si a
Legii nr. 7/1996, republicata


Institutia publicitatii imobiliare si a cadastrului din Romania a cunoscut si va cunoaste o profunda transformare in contextul noilor modificari legislative din domeniu prin intrarea in vigoare a noilor coduri, precum si prin armonizarea Legii nr. 7/1996 in conformitate cu aceste acte normative). Lucrarea cuprinde atat o prezentare a abordarilor teoretice referitoare la institutia publicitatii imobiliare, cat si o serie de exemple de practica judiciara subsumate aplicarii fiecarei metode si tehnici in parte.

In scopul unei analize practice a modificarilor aduse sistemului de publicitate imobiliara prin implicatiile recentelor modificari aduse prin punerea in aplicare a noilor coduri, lucrarea de fata a fost conceputa ca o analiza a principalelor institutii juridice referitoare la operatiunile ce se efectueaza in cartile funciare, modul de intocmire a acestora si principiilor care guverneaza efectuarea inscrierilor in cartea funciara. Studiul acestor noi prevederi este cu atat mai necesar in prezent, cand s-a legiferat o schimbare importanta in aceasta materie, prin (re)introducerea efectului constitutiv de drepturi al inscrierilor drepturilor reale imobiliare in cartea funciara, in raport cu reglementarile anterioare.

Sistematizarea, structurarea si succesiunea lucrarii in care au fost analizate institutiile care fac obiectul studiului, s-a facut dupa o logica menita sa raspunda, in principal, unor cerinte de ordin practic.

Fara a avea pretentia epuizarii problematicii analizate, ori a solutionarii tuturor problemelor care apar in materia exhaustiva a publicitatii imobiliare, speram ca prezenta lucrare sa isi dovedeasca utilitatea pentru toti cei implicati sau interesati in acest domeniu.

Cuprins

Abrevieri IX

Preliminarii XI

Capitolul 1. Evolutia istorica a publicitatii imobiliare 1

Sectiunea 1. Primele izvoare 1

Sectiunea a 2-a. Publicitatea imobiliara in dreptul modem 7

 1. Sistemul german 8

2. Sistemul francez 9

3. Sistemul belgian si luxemburghez 10

4. Sistemul italian, portughez si spaniol... 10

5. Sistemul danez si olandez 11

6. Sistemul anglo-american 11

7. Sistemul australian 11

Sectiunea a 3-a. Publicitatea imobiliara in Romania 13

 1. Sistemul de publicitate cu caracter personal 16

2. Sistemul de publicitate cu caracter real

(Decretul-lege nr. 115/1938) 18

3. Sistemul de publicitate cu caracter intermediar 23

4. Sistemul de publicitate cu caracter intermediar

si provizoriu 24

5. Sistemul de publicitate cu caracter real- Legea

nr. 7/1996 a cadastrului si a publicitatii imobiliare 24

6. Sistemul de publicitate cu caracter real (Codul civil) 31

Capitolul II. Consideratii generale privind publicitatea

imobiliara 37

Sectiunea 1. Necesitatea si rolul publicitatii imobiliare 37

 1. Caracterizare generala 37

2. Securitatea juridica a drepturilor patrimoniale 40

3. Notiunea si sistemele de publicitate imobiliara

in dreptul civil roman 43

Sectiunea a 2-a. Reglementarea sistemului de publicitate

imobiliara in prezent 45

VI

Publicitatea imobiliara

 1. Caracterizare generala, fundamente istorice,

reglementare 45

2. Structura si obiectul cartii funciare 48

3. Principiile cartilor funciare 55

4. Functiile publicitatii imobiliare 65

4.1. Functia informativa sau declarativa 65

4.2. Functia de opozabilitate fata de terti 66

4.3. Functia constitutiva sau translativa 66

4.4. Functia achizitiva 67

4.5. Functia de solutionare a conflictelor dintre

dobanditorii succesivi ai aceluiasi drept real

imobiliar 67

4.6. Functia probatorie 68

Capitolul III. Inscrierile si procedura de inscriere

in cartea funciara 69

Sectiunea 1. Notiunea si felurile inscrierilor 69

Sectiunea a 2-a. Particularitati ale inscrierii drepturilor

reale imobiliare in cartea funciara. Modul de inscriere

a drepturilor reale in cartea funciara 76

 1. Inscrisurile specifice 76

1.1. Prezentarea inscrisului autentic notarial.. 78

1.2. Inscrierea hotararilor judecatoresti 81

1.3. Inscrierea hotararilor administrative 83

2. Inscrierea drepturilor tabulare 83

2.1. Intabularea dreptului de proprietate 83

2.2. Intabularea dreptului de superficie 104

2.3. Intabularea dreptului de uz, uzufruct si abitatie 118

2.4. Intabularea dreptului de servitute 138

2.5. Intabularea dreptului de ipoteca 160

3. Persoanele indreptatite sa solicite efectuarea

inscrierilor in cartea funciara 170

4. Forma si continutul cererii de inscriere 171

5. Incheierea de carte funciara 176

6. Cai de atac impotriva incheierii de carte funciara 180

6.1. Cererea de reexaminare 184

6.2. Plangerea impotriva incheierii de carte

funciara 193

Cuprins

VII

 7. Raspunderea pentru modul de efectuare

a inscrierilor 209

Sectiunea a 3-a. Actiunile de carte funciara 212

 1. Actiunea in prestatie tabulara 213

2. Actiunea in rectificarea inscrierilor in cartea

funciara 229

2.1. Rectificarea intabularii si a inscrierii

provizorii 231

2.2. Rectificarea notarii si indreptarea erorilor

materiale 236

Sectiunea a 4-a. Aplicarea in timp a normelor in materia

cartii funciare 269

Capitolul IV. Functionarea birourilor teritoriale 284

Bibliografie selectiva 295

Index 317

Lista cauzelor 2002-2012 319

Detalii produs

Editura: C.H.BECK

Nr. pagini: 336

Anul aparitiei: 2013

Cartea "Publicitatea imobiliara. Conform noului Cod civil (Praxis) ". face parte din categoria carti >> Drept - Drept comercial - Diverse a catalogului LibrariaRomana.ro. Cartea este scrisa de catre Szilard, Sztranyiczki si a fost publicata la Editura C.H.BECK Pentru orice solicitare apelati departamentul Suport Clienti LibrariaRomana.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.
LibrariaRomana.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Vezi alte carti scrise de Sztranyiczki Szilard

Alte carti de la editura C.H.BECK

Editura C.H.BECK. Carti de la editura C.H.BECK
Nu exista comentarii referitoare la acest produs.