Descriere - Psihopedagogia creativitatii
Prin aceasta lucrare, am aratat rolul educatiei intelectuale ce constituie un pivot important in jurul caruia se vor profila si celelalte laturi sau continuturi ale cunoasterii si practicii umane. Educatia intelectuala are ca specificitate formarea si maximizarea capacitatilor cognitive, dobandirea instrumentelor intelectuale, achizitionarea unor cunnostinte descriptive si procedurale, care sa-i asigure o cat mai accentuata autonomie cognitiva candidatului la formare si creativitate.
Educatia pentru valorile cognitive comporta asimilarea de catre educati a unui bagaj informational de baza, operant in imprejurari multiple, dezvoltarea capacitatilor de cunoastere, formarea unor interese de cunoastere, dobandirea unor deprinderi de studiu eficiente si productive, formarea unei imagini globale, integrative si creative despre existenta proprie si asupra lumii inconjuratoare.
Cartea Psihopedagogia creativitatii trateaza dimensiunile, nivelurile si criteriile creativitatii, ce duc la performanta creativa. De asemenea, se vorbeste pe larg si edificator despre importanta factorilor individuali psihologici pentru creativitatea organizationala, cat si despre creativitatea si stimularea potentialului creativ.
Intalnim ca si obiectiv metode de abordare logica a problemelor (metode de tip convergent), procedee euristice (divergente) si procedee de imagine creativa cat si metode de cultivare a creativitatii.