Descriere - Propaganda. Arta de a manipula opinia publica
Propaganda, scrisa de Edward Bernays si publicata in 1928, este olucrare fundamentala despre influentarea opiniei publice si manipulareamaselor prin intermediul comunicarii si relatiilor publice. Bernays, conside-rat parintele relatiilor publice moderne, exploreaza modul in care elitele potcontrola si dirija gandirea colectiva a societatii, in contextul unei lumi din cein ce mai interconectate.
Cartea subliniaza ideea ca propaganda nu este neaparat ceva negativ, ci mai degraba un instrument indispensabil pentru organizarea societatiimoderne. Bernays argumenteaza ca intr-o lume complexa, in care informa-tiile sunt numeroase si greu de proccsat, este necesara o forma de guvernareinvizibila, in care liderii si cei cattin puterea folosesc propaganda pentrua ghida masele in directiile dorite, fie ca este vorba de achizitionarea bunuri-lor de consum, politica sau viata sociala.
Bernays arata cum companiile, politcienii si alte organizatii pot folositehnici de comunicare strategica pentru a modela atitudinile si comportamen-tele publicului. El se foloseste de psihologia maselor, de teoria psihanalizei(influentat de unchiul sau, Sigmund Freud), precum si de cunoasterea dina-micii sociale pentru a arata cum opiniile pot fi influentate subtil, dar eficient.
In esenta, Propaganda. Arta de a manipula opinia publica este un manualdespre cum se construieste si se aplica influenta publica, explicand cum eli-tele pot folosi mass-media si comunicarea pentru a modela convingerile siactiunile colective ale societatii. Cartea a avut un impact profund asupraevolutiei domeniilor de relatii publice, marketing si politica, oferind o privireclara asupra mecanismelor de putere din spatele formarii opiniei publice.
Olectura cu atat mai utila cu cat suntem intr-un an electoral si putem observain actiune tehnicile prezentate in aceasta carte. (Carmen - Simona RADU)