Descriere - Pro sau contra? Dispute mari in jurul copilariei mici - ce ne spune stiinta
Ce faceti cu bebelusul care plange – il luati in brate sau il lasati sa se linisteasca singur? E bine sa-l lasati pe micut sa se joace cu hrana sau sa manance cu degetele? Il ajuta cu ceva daca ii vorbiti despre propriile voastre emotii? Apoi, e bine oare sa-i ingaduiti sa escaladeze pe fotolii si rafturi? Pentru fiecare intrebare de acest gen, exista puternice argumente pro si contra. Insa cartea de fata va propune sa renuntati la vechile cutume educationale si sa va ghidati dupa ultimele cercetari stiintifice, care merg de la psihoendocrinologie si neurologia dezvoltarii pana la studiile privind atasamentul sau teoria mintii. Incluzand numeroase cazuri concrete si sfaturi practice, cartea se adreseaza in primul rand educatoarelor de cresa si asistentilor maternali, dar va fi de un real folos si pentru parinti, pediatri, psihoterapeuti si alti specialisti in copilaria mica (0-3 ani).
Heloise Junier este psihologa de cresa, formatoare si conferentiara pe teme privitoare la educarea copiilor anteprescolari. Doctor in psihologia dezvoltarii, poate fi urmarita pe site-ul personal heloisejunier.com.
Cuprins
Prefata
Introducere
Atentionare (foarte serioasa)
Partea 1. La masa
Capitolul 1. Sunteti pro sau contra ideii de a-l bate la cap pe copil sa guste din mancare?
Capitolul 2. Sunteti pro sau contra obiceiului de a-i lasa pe micuti sa isi inceapa masa cu desertul?
Capitolul 3. Sunteti pro sau contra mancatului cu mainile?
Capitolul 4. Sunteti pro sau contra obligarii copiilor sa manance tot din in farfurie?
Capitolul 5. Sunteti pro sau contra jucatului cu mancarea?
Partea a 2?a. Somnul
Capitolul 6. Sunteti pro sau contra trezirii unui copil care doarme?
Capitolul 7. Sunteti pro sau contra lasarii copilului sa planga in patutul lui pana adoarme?
Capitolul 8. Sunteti pro sau contra leganarii copilului pana adoarme?
Capitolul 9. Sunteti pro sau contra culcarii peste zi a copiilor intr-o incapere intunecata?
Capitolul 10. Sunteti pro sau contra muzicii agreabile, in surdina, pentru a-i adormi pe copii la pranz?
Partea a 3?a. Joaca
Capitolul 11. Sunteti pro sau contra oferirii de jucarii electronice?
Capitolul 12. Sunteti pro sau contra organizarii de activitati in pozitia asezat?
Capitolul 13. Sunteti pro sau contra ideii de a-i lasa sa se murdareasca atunci cand se joaca in gradina?
Capitolul 14. Ii lasam pe copii sa se urce pe fotolii, pe etajere si pe masutele joase? Pro sau contra?
Capitolul 15. Sunteti pro sau contra afisarii pe pereti a tot felul de desene?
Partea a 4?a. Emotiile
Capitolul 16. Sunteti pro sau contra luarii in brate a copilului care plange?
Capitolul 17. Sa-i certam pe copiii care ne urla in cap?
Capitolul 18. Sunteti pro sau contra ideii de a le vorbi copiilor despre propriile emotii?
Capitolul 19. Sunteti pro sau contra dezvoltarii unor instrumente pornind de la emotiile copiilor?
Capitolul 20. Sunteti pro sau contra incercarii de a-l "calma" pe copil de indata ce plange sau se enerveaza?
Partea a 5?a. Relatia cu copilul
Capitolul 21. Sunteti pro sau contra purtarii copiilor in marsupiu, in mei tai sau in alte forme de portbebe?
Capitolul 22. Sunteti pro sau contra imbratisarii afectuoase a copiilor?
Capitolul 23. A le cere copiilor sa spuna "multumesc" si "te rog" - pro sau contra?
Capitolul 24. Sunteti pro sau contra stimularii limbajului unui copil care nu vorbeste destul de bine pentru varsta lui?
Capitolul 25. Sunteti pro sau contra ideii de a va atasa de copii?
Partea a 6?a. Relatia cu familiile
Capitolul 26. Sa le spunem parintilor pe nume - pro sau contra?
Capitolul 27. Ii rugam pe parinti sa nu-si tina prea mult copiii in brate, "ca sa nu se obisnuiasca prost"? Pro sau contra?
Capitolul 28. Sunteti pro sau contra ideii de a le trimite parintilor, peste zi, fotografii si filmulete cu micutul lor?
Capitolul 29. Sunteti pro sau contra comunicarii sincere cu parintii atunci cand alegerile lor educative nu sunt in interesul copilului lor?
Capitolul 30. Sunteti pro sau contra alertarii parintilor cand apare o suspiciune de autism in privinta copilului?
Bibliografie