Descriere - Planificarea si proiectarea unitatilor de invatare - clasa IV-a (2012)
Lucrarea este deosebit de utila pentru orice invatator, cuprinzand tot ceea ce este necesar in demersul de planificare si proiectare didactica pentru intregul an scolar, la toate disciplinele de invatamant, inclusiv educatia fizica.
Modelele propuse sunt orientative. Ele ofera spatiu pentru personalizare, pentru adaptare la conditiile concrete, la specificul grupului de elevi pe care il conduce cadrul didactic.
Pentru Limba romana, lucrarea propune variante de planificare-proiectare dupa doua manuale alternative (cele mai solicitate), aprobate de M.Ed.C. in 2006, cod ANP si cod ARP.
Pentru Stiinte ale naturii sunt propuse variante de planificare-proiectare dupa doua manuale alternative.
Pentru celelalte discipline de invatamant se respecta ordinea continuturilor data in programa scolara, inclusiv pentru curriculum-ul extins.
Invatatorul poate sa distribuie continuturile pe semestre, in functie de conditiile concrete in care lucreaza clasa pe care o conduce.
Deoarece lucrarea cuprinde exemplificari detaliate ale activitatilor de invatare, ale resurselor educative, ale formelor de evaluare ce pot fi folosite, este un instrument deosebit de util si in proiectarea activitatii didactice zilnice.
Editia 2012 cuprinde si planificare-proiectare pentru disciplina lectura.