Descriere - Perspective - Revista de didactica limbii si literaturii romane Numarul 1 (33) 2017
Cu acest numar incheiem o scurta serie a Perspectivelor (numerele 31, 32 si actualul, 33) prin care am urmarit sa readucem in actualitate principalele discipline ale studiilor literare pe care, implicit sau explicit, le are in vedere studiul literaturii romane in scoala: istoria, teoria si critica literara.
Perspective 33 este un numar dedicat in primul rand criticii literare, poate cea mai prezenta "stiinta." a literaturii in orele pe care profesorii le concep pentru elevii lor. Dosarul cuprinde doua contributii. Ambele isi propun in mod explicit abordarea problematicii numarului, fapt evident inca din titlu.
De la Facultatea de Litere a Universitatii din Bucuresti, Oana Fotache mediteaza pe tema Critica literara pe intelesul elevilor iar Ioana Tamaian de la UBB Cluj detaliaza sub titlul Critica literara in practica scolara.
Sectiunea Experiente contine articole diferite, atat ca miza, cat si din punctul de vedere al contextului in care profesorii - autori isi desfasoara activitatea. Poate ca tocmai aceasta diversitate ofera o relevanta sporita revistei noastre, deoarece pentru liceele din mediul urban abordarea poate fi mai detaliata, mai rafinata, in vreme ce pentru alte tipuri de scoli demersul didactic priveste repere si scopuri mai putin subtile.
Exemplele de bune practici pe care de peste 15 ani ne straduim sa le oferim ne confrunta si cu acest aspect al diferentelor pe care un sistem de invatamant national nu le poate evita, in ciuda eforturilor de omogenizare a exigentelor si a rezultatelor.
Puncte de vedere prezinta abordari nuantate ale temei - critica literara in ora de romana. - prin trei lucrari cu propuneri si chiar provocari interesante in privinta receptarii unor romane postbelice sau in privinta studiului tematic la clasa a IX-a, prin intermediul textelor critice, care pot veni in sprijinul improspatarii perspectivei din care pot fi prezentate elevilor.
Nr. de pagini : 104
Anul aparitiei : 2017