Descriere - Pentru cresterea competitivitatii intreprinderilor romanesti pe piata Uniunii Europene
Volumul de fata isi propune sa trateze unele aspecte ale cresterii competitivitatii intreprinderilor romanesti pe piata Uniunii Europene si, pe un plan mai larg, pe pietele internationale.
Pornind de la faptul ca intreprinderile romanesti, pentru a putea fi competitive pe Piata Uniunii Europene, trebuie sa adopte strategii, metode si tehnici adecvate specificului lor si sa tina seama de principiile care stau la baza functionarii pietei unice europene, in lucrare se face o diferentiere a intreprinderilor dupa gradul lor de viabilitate economica, acordandu-se o atentie deosebita problemelor privind trecerea unor intreprinderi din situatia de intreprinderi in dificultate economica in situatia de intreprinderi viabile sub raport economic si prin aplicarea unor strategii de redresare si de dinamizare a activitatii.
In conditiile in care mutatiile tehnologice influenteaza tot mai mult modul de conducere si organizare a intreprinderilor, in lucrare se analizeaza conceptul de mutatie tehnologica si impactul acesteia asupra modului de organizare si functionare a intreprinderilor la inceputul mileniului al treilea.
In lucrare se abordeaza conceptul de piata sub aspect strategic, subliniind caracterul dinamic al pietelor la inceputul mileniului al treilea si se arata caile strategice de creare de valoare economica, prezentandu-se sistemul Shingo ca o modalitate de imbunatatire a organizarii productiei in vederea cresterii performantelor economice.