Descriere - Pachet autor Liviu Rebreanu. Pachet 3 titluri
Pachetul contine titlurile:
- Ciuleandra (160 pagini)
- Amandoi (192 pagini)
- Jar (216 pagini)
Ciuleandra - Romanul "Ciuleandra" se prezinta inselator, la o privire si o lectura fugare, ca povestea unei crime senzationale.Puiu Faranga isi ucide nevasta, frumoasa Madalina, devenita Madeleine prin emancipare. Tatal, Policarp Faranga, om bogat si influent, planuieste sa-si interneze fiul intr-un ospiciu, sa intretina aparentele unei nebunii ca explicatie acoperitoare si sa-l salveze astfel de la un proces rusinos si o condamnare severa, care i-ar ruina pozitia sociala.Senzationala e in roman nu doar crima propriu-zisa, senzational e si acest proces de constiinta al unui nebun care se supune unei judecati morale, in detrimentul salvarii propriei vieti.Aceasta este dimensiunea psihologica cea mai neasteptata a acestei carti, profund deosebita de naratiunea sau drama prezentate de Leonid Andreev, care mizau pe inteligenta simularii nebuniei, ca act rational.Rebreanu muta accentul in plan moral si realizeaza un roman bazat pe o speculatie psihiatrica, avand, bineinteles, rezonante psihanalitice.(Ion Simut)
Amandoi - In Amandoi, chiar daca indepartarea rece a autorului de lumea descrisa si de meschinaria ei se mai arata in unele pasaje, naratorul e participativ si eroii sunt priviti, daca nu cu o compasiune care nu-i e nicicum proprie lui Rebreanu, cu o curiozitate analitica ce, dincolo de miscarile lor dezordonate, le vizeaza ratiunea si le admite motivatii superioare simplelor instincte observate entomologic.(Horia Garbea)
Jar - Romanul "Jar” intra in librarii la mijlocul lunii mai 1934, a doua editie este epuizata in urmatoarele doua-trei saptamani, asa incat, pana la finele anului, a aparut si o a treia, la Editura Adevarul.Pana in 1944, anul mortii autorului, au mai aparut alte cinci editii, dar la editura Socec, cu tiraje mai mari decat ale celorlalte romane ale lui Liviu Rebreanu.Actiunile si personajele au, la Liviu Rebreanu, ca si in cazul romanului Jar, un relief aparte, care nu se individualizeaza in sine, ci ele definesc mentalitati, stari de spirit, ritmuri instinctuale extrase din cele sociale, cu stari confuze in momente de tensiune, pentru ca, ulterior, sa explodeze.(Mircea Colosenco);Critica a primit destul de sever povestea de iubire din Jar, desfasurata intr-un cadru orasenesc, insailata de Rebreanu, consacrat dupa Ion ca autor al descrierilor satului romanesc."Jar este o incercare lipsita de orice valoare artistica", scrie G. Calinescu, in timp ce Nicolae Manolescu e de parere ca "Rebreanu, schimband mediul, nu poate gandi eroi potriviti.Literatura lui cu subiect orasenesc dovedeste un sentiment, partial inconstient, al precaritatii acestei vieti.Orasul i se pare probabil un epifenomen, fara traditia si profunzimea satului.Liviu Rebreanu, in ciuda modului efectiv clasic, obiectiv, doric, cum il numeste Nicolae Manolescu, in care isi realizeaza povestirile, nuvelele si romanele, a fost un scriitor care a intuit posibilitatile cinematografului si s-a implicat in scrierea de scenarii, nu a dispretuit succesul de "masse", cum se zicea pe atunci, si nici gustul popular, amator de amor, senzational si scene "tari".(Horia Garbea)