Descriere - Pacea iluziilor. Marea strategie americana din 1940 pina in prezent
Deopotriva studiu istoric si lucrare de rafinata analiza teoretica, Pacea iluziilor pleaca de la o observatie simpla: din momentul in care s-au afirmat ca mare putere, Statele Unite au fost permanent tentate sa urmeze o strategie de expansiune. Securitatea Americii si chiar valorile fundamentale americane ar fi fost amenintate intr-o lume care n-ar fi fost deschisa ideologic si economic penetrarii Statelor Unite. Solutia pentru asigurarea unei asemenea deschideri era obtinerea hegemoniei extraregionale. Urmind aceasta logica, inca din anii celui de-al Doilea Razboi Mondial, Statele Unite au incercat sa cucereasca si sa pastreze statutul de hegemon in Europa Occidentala, Asia de Est si Golful Persic. Sfirsitul Razboiului Rece a modificat profund peisajul international, dar nu a adus schimbari semnificative in marea – si costisitoarea – strategie americana. Se va dovedi ea cistigatoare pentru SUA sau America va avea soarta pe care au avut-o si alti hegemoni de-a lungul istoriei? Exista o strategie alternativa?
Din cuprins:
Teoria, istoria si marea strategie a Statelor Unite • Al Doilea Razboi Mondial si bazele hegemoniei americane globale • Marea strategie a Statelor Unite si Uniunea Sovietica, 1945-1953 • Doctrina Portilor Deschise si hegemonia americana si hegemonia americana in Europa Occidentala • Ingradirea Europei: hegemonia americana si reactiile europene • Ideologia liberala si marea strategie a Statelor Unite • Sfirsitul erei unipolare
ANUL APARITIEI: 2011
NUMAR PAGINI: 360
FORMAT: 160x235
Cartea "Pacea iluziilor. Marea strategie americana din 1940 pina in prezent ". face parte din
categoria carti >>
- a catalogului LibrariaRomana.ro.
Cartea este scrisa de catre Layne, Christopher si a fost publicata la Editura POLIROM
Pentru orice solicitare apelati
departamentul Suport Clienti LibrariaRomana.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.
LibrariaRomana.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.