Descriere - Organizatia virtuala
Trecerea la societatea informationala imparte intreprinderile in organizatii traditionale si organizatii moderne, care utilizeaza tehnologia informatiei si comunicatiilor. Trasatura-cheie a organizatiei economiei digitale va fi inlocuirea ierarhiei piramidale traditionale cu o ierarhie orizontala. In planul managementului se va inregistra o dezvoltare a activitatii de luare a deciziilor prin optimizarea creativitatii, capacitatii de inovare si pregatirii intelectuale a subordonatilor.
Aceasta inseamna ca lucrul in echipa, colaborarea si cooperarea intre angajati vor fi trasatura-cheie a organizatiei viitorului, ceea ce va conduce probabil, in multe locuri, la schimbarea generatiilor la nivelul conducerii.
Competitivitatea intreprinderii va depinde, in cele din urma, de capacitatea de a trece de la caracterul ierarhic si individual la locul de munca la promovarea muncii colaborative. Evolutia va fi in mod necesar acompaniata de recrearea increderii reciproce intre organizatie si angajati, spre o noua relatie de proportionalitate intre individualism si solidaritate, doua trasaturi majore ale societatii contemporane.
O data cu dezvoltarea tehnologiilor informatice a fost posibila aparitia unei noi forme de organizatie numite organizatie virtuala. Organizatiile virtuale sunt configuratii ale unor unitati structurale semipermanente, interdependente (partial dependente, partial independente), dispersate geografic si care isi maresc performantele in general prin receptivitatea la schimbarile nevoilor pietei si prin abilitatile tehnologiei informatiei si comunicatiilor, adaptandu-si continuu formele organizatorice.
In organizatia virtuala, fluxurile de informatii uzuale devin principalul continut al muncii, inlocuind schimbul de produse reale sau obiecte traditionale. Noile caracteristici rezida in multe probleme noi tehnologice sau de management in procesele organizatiei virtuale.
ISBN: 973-709-045-4
An aparitie: 2004
Nr. de pagini: 304
Format: 17x24