Descriere - Olimpliadele scolare de Stiinte Socio-Umane - Economie (2004-2014) - Elena Lupsa
A participa la un concurs inseamna a invata sa accepti ca te poti incadra intr-una din cele doua categorii: cei care sunt bine pregatiti si obtin performante superioare si cei care nu obtin performante si care trebuie sa persevereze in demersurile lor teoretice sau practice, de pregatire. Cu atat mai mult in cazul olimpiade lor scolare, care, evident, nu pot fi concursuri de masa. Valorificand excelenta, intr-o tara in care, din nefericire, aceasta se bucura de tot mai putina pretuire pe zi ce trece, reprezinta probabil una dintre ultimele "redute" dedicata celor care reusesc sa se desprinda, prin aptitudini, interese si eforturi, din marea masa a colegilor de generatie. Chiar daca au fost coplesite, de la an la an, de o multime de alte concursuri (multe dintre ele organizate doar din interese financiare sau de "prestigiu"), olimpiadele scolare rezista inca, in pofida "uitarii" in care adesea autoritatile par a le abandona (cel putin din punct de vedere financiar). Trecand dincolo de lectia "succesului si a esecului", pe care este totusi bine sa o invatam din timp, olimpiadele scolare valorifica in primul rand interesul pentru un anumit domeniu, permitand aflarea unor lucruri noi, la care poate In alte conditii nu s-ar fi ajuns. Totodata, pregatirea si participarea la olimpiadele scolare permit dobandirea unor abilitati noi: capacitatea de organizare a timpului, capacitatea de a face fata unei competitii, valoarea efortului si chiar a disciplinei (intelectuale, in primul rand), Invatand ce Inseamna perseverenta, rabdarea si responsabilitatea. Probabil pregatirea pentru olimpiadele scolare Iasa mai putin timp liber si nu permite dezvoltarea In aceeasi masura a relatiilor sociale cu situatia In care timpul ar fi utilizat In acest sens, dar aceasta inseamna simultan o apreciere cu atat mai mult a timpului liber disponibil (pe care II risipim uneori cu atata usurinta) si a calitatii prieteniilor pe care le stabilim. Intrecere a unor elevi de elita, olimpiadele scolare propun acestora subiecte pe masura, adesea dificil de gasit pentru cei care incep sa aspire la o astfel de participare si poate greu de abordat pentru cineva care nu are o astfel de experienta. Volumul de fata incearca sa vina, astfel, In sprijinul elevilor si al profesorilor care Ii pregatesc pentru participarea la olimpiadele scolare, oferind, pentru disciplina Psihologie, subiectele de la faza nationala a olimpiadei, baremele de corectare ale acestora si rezolvarea subiectelor pentru perioada 2004- 2014. In ceea ce priveste rezolvarile propuse, s-a Incercat o abordare a acestora cat mai pedagogica, fara a Incerca In niciun fel o etalare de cunostinte sau de creativitate. Cu alte cuvinte, va propunem o abordare "cuminte" a acestora, creativitatea si chiar ineditul rezolvarii acestor subiecte fiind plusul pe care trebuie sa II ofere fiecare dintre candidatii care s-ar confrunta cu ele. Totodata, in finalul volumului, pentru o pregatire cat mai temeinica, sunt propuse subiecte inedite, in abordarea carora candida ul va rebui sa conlucreze indeaproape cu profesorul care il pregateste. Avand speranta ca acest volum va fi un real aju or participantilor la olimpiada de Psihologie, mult succes tuturor!
Autorii
Nr. de pagini : 124
Anul aparitiei : 2014