Descriere - O abordare respectuoasa. Audiobook
Subtila arta de a pune intrebari in loc de a face afirmatii
Intr-o companie sanatoasa comunicarea este esentiala. Dar de mult prea multe ori, atunci cand interactionam cu oamenii, in special cu cei care ne raporteaza, le spunem pur si simplu ceea ce credem ca ei trebuie sa stie. Acest lucru ii blocheaza. Pentru a genera noi idei si a evita greselile dezastruoase, pentru a dezvolta agilitatea si flexibilitatea, trebuie sa practicam O abordare respectuoasa.
In aceasta carte este definit si explicat mai intai ce inseamna o abordare respectuoasa, in capitolul 1.
Pentru a intelege pana la capat ce inseamna respectul, este necesar sa diferentiem cele trei tipuri de respect:
1) respectul pe care il simtim in preajma celor mai in varsta sau a demnitarilor;
2) respectul pe care il simtim in prezenta celor care ne uimesc prin realizarile lor; si
3) respectul de circumstanta, care rezulta din faptul ca din cand in cand depindem de altcineva pentru a indeplini o sarcina la care ne-am angajat.
Pentru unii cititori acesta din urma va insemna doar o desfacere academica a firului in patru, dar recunoasterea celui de al treilea tip de respect este cheia abordarii respectuoase si a construirii unor relatii pozitive.
Pentru a explica pana la capat abordarea respectuoasa, capitolul 2 va oferi mai multe exemple scurte, iar in capitolul 3 se discuta cum difera aceasta modalitate de chestionare de alte tipuri de intrebari pe care le-am putea pune.
In capitolul 4 este discutat de ce este atat de dificil sa ai o abordare respectuoasa in aceasta cultura orientata pe indeplinirea sarcinilor, in care traim acum.
Asta se numeste "cultura lui a face si a afirma”. Noi nu numai ca punem mai mult pret pe a afirma decat pe a intreba, dar punem mai mult pret si pe a face decat pe a relationa, reducandu-ne astfel capacitatea si dorinta de a forma noi relatii.
Capitolul 5 aduce argumente in favoarea faptului ca cu cat statutul nostru e mai inalt, cu atat devine mai dificil sa avem o abordare respectuoasa; ca atare devine mult mai important pentru lideri sa invete sa fie respectuosi din cand in cand.
Nu e vorba doar despre faptul ca normele si supozitiile din cultura noastra fac dificila o abordare respectuoasa, dar complexitatea creierului uman si complexitatea relatiilor sociale creeaza si ele anumite constrangeri si dificultati, discutate in capitolul 6.
In capitolul 7, se ofera cateva sugestii cu privire la felul in care ne putem creste abilitatea si dorinta de a avea o abordare mai respectuoasa.
"Aceasta care e importanta in special pentru liderii care in aceste vremuri complexe au nevoie de sfaturi si unelte pentru a construi incredere in relatiile cu subordonatii lor, individual sau in cadrul echipelor de lucru”.- Danica Purg, Presedinte, IEDC-Bled School of Management, Bled, Slovenia
"Siguranta oferita de intelepciunea unui expert, insufletita cu exemple personale. Plina de sfaturi practice si usor de citit, cartea de fata ma face sa privesc din nou asupra propriului comportament in relatiile cu ceilalti, atat la serviciu, cat si acasa”.- Charles Handy
"Schein ne ajuta sa intelegem importanta depasirii sistemului ierarhic si al autoritatii pentru a crea relatii autentice bazate pe incredere si respect. O abordare respectuoasa incurajeaza construirea unor medii de siguranta pentru oamenii nostri si, in cele din urma, pentru pacientii nostri”.- Gary S Kaplan, CEO al Virginia Mason Health System