Descriere - Nudge. Editia finala
Cum sa luam decizii mai bune in privinta banilor, a sanatatii si a mediului inconjurator
De la prima aparitie, acum peste un deceniu, Nudge a intrat in vocabularul oamenilor de afaceri, al decidentilor politici, al cetatenilor implicati si al consumatorilor din toata lumea. Cartea a stimulat aparitia a peste 400 de "unitati Nudge” in structurile de guvernare din lume si a nenumarate grupuri de economisti comportamentali in toate sectoarele economiei. Ne-a invatat cum sa folosim inteligent "arhitectura alegerii” – un concept inventat de autorii cartii – ca sa luam decizii mai bune pentru noi insine, pentru familiile noastre si pentru societate.
Acum autorii au rescris cartea de la un capat la celalalt, folosindu-se atat de experientele lor din ultimii zece ani, in interiorul si in afara structurilor guvernamentale, cat si de explozia de noi studii in numeroase discipline academice. Ca un angajament solemn de a nu mai intreprinde niciodata aceasta sarcina monumentala, ei numesc editia de fata "finala". O editie care vine cu un tezaur de idei noi, atat pentru fanii invederati ai cartii, cat si pentru nou-venitii in domeniu, despre o mare varietate de probleme cu care ne confruntam zilnic – COVID-19, sanatate, finante personale, economii pentru pensie, datoria pe cardurile de credit, credite ipotecare, servicii medicale, donarea de organe, schimbarile climatice si "namol” (birocratie si alte lucruri antipatice de care nu avem nevoie si care ne impiedica sa obtinem ce ne dorim) –, in acelasi timp in care onoreaza una dintre regulile de baza: sa fie distractiv!
Nudge ar trebui sa fie lectura obligatorie pentru oricine aspira sa conduca o tara sau o companie, sa creasca un copil sau sa faca o alegere. Este etalonul pentru utilizarea stiintelor comportamentului in luarea deciziilor si elaborarea politicilor publice, iar noua editie este inca si mai buna decat cea originala. - Adam Grant, autorul bestsellerurilor A da si a lua, Originalii si Regandeste si gazda podcastului TED WorkLife
Daca ai citit Nudge si crezi ca stapanesti pe deplin conceptul si folosintele lui, te inseli. Noua editie mi-a aprofundat enorm intelegerea despre ce sunt imboldurile si despre modul in care pot fi folosite. Este o lectura obligatorie. - Robert Cialdini, autorul bestsellerului Pre-suasiune
Thaler si Sunstein vin cu argumente viguroase, care le dau oamenilor bine informati posibilitatea de a depasi diverse predilectii si "neajunsuri probabilistice”, astfel incat sa ia cele mai bune decizii pentru ei insisi si, in cazul de fata, pentru "semenii lor americani”… Aceste discutii provocatoare vor face deliciul celor care studiaza designul, politica, economia si multe alte discipline. - Kirkus
Revolutionara. Odata ce ai citit-o, incepi sa vezi dovezile peste tot. Dovezi ca ortodoxia economica s-a perimat ingrozitor, ca noi, oamenii, nu suntem intotdeauna rationali si ca in fiecare alegere de arhitectura, de conceptie si de decizie economica suntem INTOTDEAUNA supusi unui imbold de un fel sau altul. Din clipa in care vedem si admitem acest lucru, ne putem intreba cum putem sa facem alegeri mai bune. Exact in aceasta directie ne indruma cartea. Iti schimba modul in care privesti lumea – iar aceasta noua editie, cu atat mai mult. - David Byrne, muzician
Despre putine carti se poate spune ca au schimbat lumea, dar Nudge a reusit. Editia finala este minunata: amuzanta, utila si inteleapta. - Daniel Kahneman, autorul bestsellerului Gandire rapida, gandire lenta
Bestseller New York Times (atat editia finala, cat si prima editie)