Descriere - Modalitati de abordare a sintaxei propozitiei in ciclul gimnazial. Atributul
Limba romana constituie principalul obiect de studiu in invatamantul obligatoriu. Fara insusirea corespunzatoare a limbii romane, nu poate fi cultivat limbajul oral si scris al elevilor, nu poate fi conceputa evolutia viitoare a elevilor.
A invata elevii sa vorbeasca si sa scrie corect in limba romana este o datorie a fiecarui profesor. Acesta stie foarte bine ca ei isi formeaza deprinderi temeinice de utilizare corecta a limbii romane cand sunt pusi in situatia de a observa, de a analiza, de a motiva si de a aplica faptele de limba. Gramatica este disciplina in cadrul careia elevii invata reguli elementare de "modificare a formelor cuvintelor si imbinarea lor in propozitie”, disciplina care trebuie neaparat inteleasa pentru a putea fi invatata.
Prin gasirea unor cai optime de insusire corecta a problemelor teoretice, precum si de formare si dezvoltare a deprinderilor de exprimare si scriere corecta, se are in vedere ca elevul sa se integreze efectiv in contextul viitorului parcurs scolar, respectiv profesional, sa-si utilizeze in mod eficient si creativ capacitatile proprii pentru rezolvarea unor probleme concrete din viata de zi cu zi, sa poata continua in orice faza a existentei sale in procesul de invatare