Descriere - Metodica predarii Limbii si Literaturii Romane in Gimnaziu si in Liceu
Elevului nu trebuie sa i se ceara sa ghiceasca ce este in mintea profesorului sau. El trebuie sa fie informat (daca, desigur, nu stie deja).
(...) O astfel de comunicare ia putin timp, si poate cel putin impiedica elevul de a se indeparta cu totul pe linia directoare. Comunicarea obiectivului pare sa fie un act potrivit cu frabchetea si cinstea unui profesor bun. In plus, verbalizarea obiectivului il poate ajuta pe profesor sa nu se
indeparteze de sarcina sa.
(Cagne, Briggs, 139)
Rezolvand o problema, elevul ajunge la elabolarea rezolvarii singur, iar calea care conduce la gasirea solutiei adecvate sunt operatiile intelectuale
corespunzatoare, rationamentele bazate pe volumul de cunostinte asimilate. Datorita acestor operatii, el descopera noi laturi, noi raporturi si
interfete in lucrurile, fenomenale, procesele si evenimentele pe care le cunoaste.
(Okon, 132)
Autor: Corneliy Craciun
Anul aparitiei: 2009
Nr. pagini: 295
Editura: Emia