Descriere - Metode si tehnici de programare. Culegere de probleme
Cele 196 de probleme nu au fost ordonate dupa un anumit tipic (grad de dificultate ascendent, respectarea unei anumite programe, parcurgerea unui anumit limbaj etc.). Am lasat la latitudinea cititorului cautarea unei anumite probleme referitoare la tema ce il intereseaza. Totusi, la sfarsitul lucrarii, problemele sunt date prin numarul lor, facand astfel facila aceasta cautare.
Am inclus unele probleme care pun in evidenta anumite laturi ale programarii, care sunt mai putin expuse in alte lucrari, cum ar fi: probleme de min/max, ordinea lexicografica directa si inversa, sincronizare procese, algoritmi probabilisti, grafica.
Metodele de elaborare a algoritmilor si programelor: Greedy, Divide et Impera, backtracking, branch&bound, euristica si programarea dinamica isi gasesc rolul si rostul lor printr-un mare numar de probleme.
Tinand seama de faptul ca recursivitatea intr-un anumit limbaj nu este inca perfect inteleasa de multi utilizatori, am incercat sa punem in evidenta mai mult partea de algoritm recursiv, decat folosirea instructiunilor unui anumit limbaj. Nu lipsit de importanta este si cazul iterativitatii, caci trebuie sa folosim structurile fundamentale in asa fel incat sa reducem ordinul de complexitate al programului/algoritmului.
Problemele de grafica, putine la numar, au fost introduse aici pentru a mai puncta inca o data ideile de iterativitate/recursivitate, dar si pentru a evita cat mai mult posibil folosirea unor biblioteci grafice. Utilizatorul trebuie sa-si creeze propriile rutine/functii pentru astfel de probleme. Este vorba despre creatorii de programe, nu despre utilizatorii domestici ai programarii.
Grafurile si arborii constituie un alt punct forte al lucrarii, caci modul de cautare/parcurgere al unui arbore/graf bine ales conduce la micsorarea timpului de rulare si, implicit, al complexitatii.
Foarte multe din probleme au fost testate/rulate/examinate in orele de laborator sau anumite concursuri de informatica.
Rezolvarile care exista in lucrare au fost date in pseudocod (este usor apoi sa implementezi solutia intr-un anumit limbaj) sau in anumite limbaje uzuale, chiar daca unora nu le place. Dar am tinut seama de faptul ca scopul este sa-l facem pe programator sa gaseasca rezolvari mai simple.
Cartea se adreseaza elevilor, studentilor si pasionatilor in informatica. Problemele constituie un fond reprezentativ pentru pregatirea concursurilor, olimpiadelor (locale, nationale, internationale) si vine, de asemenea, in sprijinul profesorilor pentru pregatirea orelor de informatica in concordanta cu cerintele programelor de specialitate actuale.
Autorii
ISBN: 978-973-709-416-2
An aparitie: 2008
Nr. de pagini: 166
Format: 17x24