Descriere - Matematica pentru clasa a III-a. Exercitii si probleme. Editia a II-a
Pentru pregatirea curenta. Pentru exersare in vederea Evaluarii Nationale
Contine portofoliu de evaluare al elevului
Lucrarea cuprinde peste 500 de exercitii si propune, pe langa sarcini de lucru traditionale, foarte necesare pregatirii curente, numerosi itemi matematici moderni (de tip completare, cu alegere duala sau cu alegere multipla), specifici evaluarilor nationale si internationale, cu care trebuie sa se familiarizeze de-acum si elevi din ciclul primar.
Fiecare lectie este structurata in functie de competentele fundamentale prevazute de programa, care fac si obiectul Evaluarii Nationale de la clasa a IV-a, competente strans legate de procesele cognitive specifice matematicii: cunoasterea notiunilor de baza (Stiu), aplicarea acestora in situatii concrete (Aplic), inlantuirea logica de judecati, pentru aflarea solutiei unei probleme (Calculez). Acest mod de organizare permite profesorului sa lucreze gradat, de la simplu la complex, dar si diferentiat, in functie de ritmul copiilor.
Fiecare continut nou este urmat de secvente de exersare, aprofundare si recapitulare si este evaluat printr-un test care se decupeaza din Portofoliul elevului in vederea aplicarii directe. Secventa de Ameliorare/Dezvoltare se parcurge post-test, in functie de rezultatele obtinute de elevi.
Culegerea este insotita de Portofoliul de evaluare al elevului, care cuprinde testul de evaluare initiala, teste sumative pentru fiecare unitate de invatare si teste de evaluare finala, toate fiind insotite de descriptorii de performanta.
Testele finale au fost concepute pentru a familiariza elevii cu tipul de subiecte specific Evaluarii Nationale de la clasa a IV-a. Astfel cei mici se vor intalni cu sarcini de lucru inedite si cu situatii concerete de viata in care trebuie sa aplice cunostintele matematice, demonstrand astfel dobandirea competentelor fundamentale.
Testele pot fi folosite cu usurinta la clasa prin decuparea si distribuirea catre elevi chiar in momentul evaluarii, recomandandu-se pastrarea acestora in portofoliul educational al elevului