Descriere - Matematica, manual pentru clasa a VI-a
Manualul se adreseaza, in special, elevilor claselor a VI-a si profesorilor care predau matematica la clase gimnaziale. Continutul si structura manualului raspund cerintelor programei scolare si particularitatilor de varsta ale elevilor. Manualul este structurat in sase capitole, acestea fiind divizate in unitati de invatare, formate din lectii, care se pot realiza intr-un numar relativ flexibil de ore, ceea ce ofera posibilitatea de adaptare la particularitatile clasei de elevi.
Continutul manualului a fost gandit asa incat sa poata fi parcurs integral in aproximativ 75% din numarul total de ore alocate disciplinei, pentru un an scolar. In structura fiecarei lectii, s-a avut in vedere necesitatea folosirii unui suport intuitiv bine dozat, care sa valorifice experientele de invatare ale elevilor, sa dezvolte deprinderi formate in anii anteriori, sa stimuleze gandirea si imaginatia, sa imbogateasca bagajul de reprezentari matematice, sa formeze si sa dezvolte competente de realizare a unor conexiuni intradisciplinare si interdisciplinare.
Continuturile cu caracter teoretic sunt prezentate intr-o maniera atractiva, pornind de la exemple concrete, de la experiente traite de fiecare elev, fiind apoi "rezumate" intr-o "fereastra" speciala, parte componenta a fiecarei lectii. Cele doua teme de geometrie, Notiuni geometrice fundamentale si Triunghiul, au fost concepute ca o continuare a activitatilor desfasurate in clasa a V-a. Raportarea la imagine, la viata cotidiana, exemplele si aplicatiile practice, observarea directa a configuratiilor geometrice, abordarea intuitiva a conceptelor geometrice sunt menite sa usureze trecerea spre model matematic, reprezentari matematice cu un anumit nivel de abstractizare, trecerea spre initierea unui rationament matematic riguros.
Pe tot parcursul manualului, se foloseste un limbaj accesibil, prin care sunt explicati termenii specifici matematicii. Notatiile sunt minimale, prin urmare, enunturile sunt formulate asa incat, din context, sa rezulte exact caracteristicile la care se refera acestea. Activitatile de invatare prezentate in manual, ilustreaza fiecare secventa de continut din lectie, ofera modalitati diverse de colaborare intre elevi dar si de activitate independenta, asigura posibilitatea de folosire a softurilor educationale specifice, stimuleaza creativitatea elevilor pasionati deja de matematica si avem speranta ca va stimula si interesul celor care inca n-au "gustat" din frumuselea acesteia.
Dorim ca exemplele si aplicatiile care fac referiri la alte domenii de studiu, precum: geografia, istoria, istoria matematicii, jocurile practice, activitatile in echipa, sa atraga spre lecturarea, intelegerea si invatarea matematicii, pe toti elevii. Pe Ianga metodele traditionale de evaluare, manualul prevede metode alternative, precum: investigatia, proiectul, teste de evaluare sau autoevaluare, portofoliul. Posibilitatea de rezolvare, in format digital, a testelor de autoevaluare si a unor teme, vor asigura identificarea si intelegerea proprietatilor oferite de unele configuratii geometrice si vor conduce la scurtarea duratei necesare realizarii sarcinilor de lucru.
Pe intreg parcursul manualului sunt semnalizate cele trei tipuri de activitati multimedia interactive de invatare (AMII)
Cuprins :
1. Multimi
2. Rapoarte si proportii
3. Multimea numerelor intregi
4. Multimea numerelor rationale
5. Notiuni geometrice fundamentale
6. Triunghiul
Nr. de pagini : 258
Anul aparitiei : 2018
Autori : Dorin Lint, Maria Zaharia, Maranda Lint, Dan Zaharia