Descriere - Matematica - Manual pentru clasa a III-a
Manualul respecta programa scolara si gratie experientelor de invatare pe care le pune la dispozitie, elevul isi va dezvolta structuri cognitive si competente care ii vor permite adaptarea la cerintele vietii sociale, va deveni mai flexibil in gandire, mai creator si mai independent in solutionarea problemelor diverse care au legatura cu viata de zi cu zi.
Prin activitatile sugerate, manualul de matematica pentru clasa a III-a are, pe langa functia sa fireasca, informativa si formativa, un plus de valoare ce rezida din contextualizarea invatarii. Sarcinile de invatare propuse vizeaza centrarea curriculumului pe probleme ale vietii reale, rezolvare de probleme, identificarea de solutii. Prin continutul sau, manualul asigura dezvoltarea si valorificarea obiectivelor din punct de vedere intra- , inter- si transdisciplinar al experientei de viata a elevilor.
Prin maniera in care este structurat, manualul contribuie la optimizarea procesului de predare-invatare-evaluare, cele 12 unitati principale de invatare oferind elevilor contexte de familiarizare cu notiuni noi, de exersare, consolidare a deprinderilor si abilitatilor, de sistematizare a achizitiilor dobandite, de evaluare si autoevaluare a propriilor capacitati precum si de ameliorare sau dezvoltare a nivelului atins de fiecare in dobandirea unei competente specifice.
Manualul cuprinde continuturi abordate din perspectiva invatarii diferentiate. Pentru fiecare competenta, continuturile sunt prezentate de la simplu la complex, cerintele propuse au grade diferite de dificultate, pentru a crea si asigura efectiv sanse egale de reusita pentru toti copiii.
Manualul ofera:
v 11 grile Cum te poti aprecia – Ai rezolvat corect? care sa constituie repere pentru verificarea propriei rezolvari si pentru autoevaluare,
v 4 grile de autoevaluare a portofoliilor realizate, 4 liste de verificare.
v 18 jocuri, 30 de exercitii-joc si diverse sarcini-joc, in paginile Exersezi, corectezi, progresezi.
v 10 grile Pentru a merge mai departe in care sunt invitati sa gaseasca singuri solutii de reglare: Daca ai avut dificultati la evaluare, la cerinta numarul… observa cum ai rezolvat exercitiul sau problema ... de la pagina (...).
Ne intereseaza ce preocupari au elevii, ce le place sa faca, ii provocam sa raspunda la intrebari care vizeaza activitatile lor din afara scolii, le oferim contextul sa vorbeasca despre ei (Tu ce colectii ai?, Tu ce decoratiuni vei pregati pentru Craciun?, Tu ce ai alege?, Tu ce carti ai descoperit?, Tu ce culoare preferi?etc.)
Avem in vedere motivatia elevilor pentru invatare (De ce invat? La ce imi foloseste?), le propunem proiecte, modele de investigatie, activitati practice pentru realizarea carora folosesc achizitii specifice disciplinei matematica si notiuni specifice altor discipline, scopul fiind acela al rezolvarii unor provocari specifice vietii de zi cu zi respectand etape date, colaborand, venind cu idei si solutii inovative.
Varianta printata este atractiva, are un design modern si aerisit, adaptat varstei elevilor, un tipar de buna calitate si vine la pachet cu varianta digitala a manualului, disponibila pe platfoma: www.manuale.edu.ro. Manualul digital este creat avand la baza manualul tiparit, pastrand structura si elementele acestuia, dar contribuind la crearea unei invatari complexe. Manualul digital este usor de folosit si respecta ultimele conventii in materie de ergonomie.
In manualul digital predarea conceptelor si notiunilor noi se face prin intermediul unor animatii, cu un pronuntat caracter dinamic si cu un grad ridicat de atractivitate, in cadrul carora se respecta pasii metodici ai disciplinei. Notiunile si conceptele noi de matematica sunt explicate, introduse treptat si prezentate vizual si interactiv. Abordarile vizuale au rol explicit de sustinere a invatarii, prin colorari de elemente importante, sublinieri, marcari distincte, evidentieri de obiecte.
Manualul de Matematica, clasa a III-a ofera numeroase si variate contexte de invatare si exersare care au in vedere individualizarea, exersarea si crearea unei experiente personale la care elevul este participant activ, putand sa invete, sa exploreze, sa se joace, sa descopere si sa evolueze.