Descriere - Matematica in gimnaziu pentru testul national
Mai multi ani de experienta si practica pedagogica la catedra ne-au impus trei obiective fundamentale in abordarea matematicii la clasa:
• a simplifica invatarea,
• a fi mai eficienta predarea,
• a analiza si sintetiza prin teste de verificare materia de studiu.
Ceea ce va propunem se adreseaza in special elevilor clasei a VIII-a, profesorilor care predau la gimnaziu si nu numai, in vederea in primul rand a parcurgerii "RECAPITULARII", foarte necesara elevilor din ultima clasa de gimnaziu in ultimul semestru al anului scolar, cand ei (elevii) au nevoie de o orientare in parcurgerea materiei scolare in vigoare la obiectul matematica.
Impartind programa de matematica studiata de-a lungul celor patru ani de gimnaziu, cea care este necesara in vederea sustinerii EXAMENULUI NATIONAL de verificare, in capitole, atat la aritmetica si la algebra cat si la geometrie si prefatand cu ceea ce este necesar de retinut, am ales exercitii si probleme semnificative care contin idei de baza ale capitolului si carora le-am prezentat o rezolvare, apoi am atasat un test pentru antrenament prezentand pentru autocontrol indicatii sumare si rezultatele exercitiilor propuse.
Prezentam, in viziune personala, modele de teste in vederea reusitei la invatatura a elevilor, din care si profesorii pot alege exemple pentru intocmirea testelor de verificare la toate clasele de gimnaziu.
In ultima parte a lucrarii au fost propuse pentru autocontrol teste cu barem de notare si rezultatele exercitiilor propuse.
Enumeram cateva exigente care se adreseaza elevilor in procesul invatarii:
- sa simta totdeauna o anumita greutate teoretica sau practica in cunoastere;
- sa poata formula sau sa-si dea seama de problemele din manual, culegere de probleme sau prezentate de profesor;
- sa doreasca sa rezolve aceste probleme;
- sa fie capabili sa abordeze si sa rezolve aceste probleme.
Avand in vedere ritmul inalt de sporire a informatiilor in actuala etapa, asimilarea temeinica a cunostiintelor si dezvoltarea capacitatilor intelectuale, cerute omului contemporan, poate fi realizata nu atat prin memorarea unor cunostiinte din carti si manuale, ci mai ales, printr-o activitate proprie a elevilor de descoperire a adevarurilor si prin prelucrarea creatoare a cunostiintelor.
Afirmatia "analfabetul de maine nu va fi cel care nu stie sa citeasca, ci va fi cel care nu a invatat sa invete” se adreseaza elevilor care doresc sa studieze cat mai mult posibil, deci elevul trebuie sa stie ce si cum sa studieze. De asemenea trebuie sa apeleze la anume tehnici de documentare si de selectare a informatiei.
In cazul in care apelati la lucrarea de fata, va uram succes deplin in abordarea ei si va asiguram ca efortul dumneavoastra, stimati cititori, nu va fi zadarnic.
Dragi elevi, incercati sa fredonati pentru fiecare test AIDA, adica:
A: mariti ATENTIA pentru relevarea fiecarei notiuni ale capitolelor prezentate
I: purtati permanent INTERESUL pentru abordarea acestora
D: creati-va si dezvoltati-va DORINTA pentru studiul individual, constructiv si consecvent
A: activati prin efort propriu la rezolvarea fiecarui exercitiu si problema propusa
Cartea "Matematica in gimnaziu pentru testul national ". face parte din
categoria carti >>
- - a catalogului LibrariaRomana.ro.
Cartea este scrisa de catre Vaduva, Valeriu si a fost publicata la Editura ELSE
Pentru orice solicitare apelati
departamentul Suport Clienti LibrariaRomana.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.
LibrariaRomana.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.