Descriere - Manual Matematica. Clasa a VII-a. Ordinul de ministru nr. 5420/04.07.2024
Fiecare unitate de invatare a manualului contine:
- un proiect care se deruleaza pe parcursul unitatii si care ofera prilejul de a aplica notiunile invatate;
- un test de evaluare initiala, care are dublu scop: atentioneaza asupra conceptelor cu care se opereaza in unitate si permite evaluarea nivelului de pregatire a elevului in momentul intrarii in noul continut, pentru eventuale activitati remediale sau de progres;
- lectiile in succesiune, fiecare urmata de un set de exercitii si probleme propuse, organizate pe 4 niveluri de dificultate;
- sinteza formulata pe intelesul elevilor referitoare la continuturile invatate si la competentele formate in cadrul unitatii;
- un test de autoevaluare
- doua teste de evaluare sumativa, gradate ca dificultate si corelate cu competentele vizate.
Fiecare lectie a manualului:
- are un fir logic in care se porneste de la o situatie-problema cu aplicabilitate practica:
- analiza acestei situatii-problema genereaza obiectivul lectiei, formulat ca o intrebare la care urmeaza sa se raspunda prin invatarea noului continut;
- rezolvarea situatiei-problema ofera o prima aplicatie a noului continut;
- acopera cu rigurozitate explicarea conceptelor prevazute de programa scolara (prin definitii, reguli, demonstratii formulate clar si insotite de o ilustrare care intensifica memorarea elementelor, probleme rezolvate si rezolvari alternative).
Problemele propuse:
Sunt gandite pe 4 niveluri de dificultate, ceea ce permite ca:
- elevul sa avanseze in ritmul sau propriu, de la usor la dificil;
- invatarea sa fie personalizata, nivelul fiind marcat explicit, elevul poate opta sa inceapa cu sarcinile elementare si sa avanseze cat poate, sau se poate concentra direct pe sarcinile complexe (nivelurile 3 si 4);
- profesorul sa identifice nivelul de competenta al elevului cu usurinta, pentru a putea recurge la activitati remediale sau de performanta.
- Toate problemele din manual au raspunsuri sau indicatii de rezolvare.
Forme de evaluare in manual:
- Proiect / Test initial / Verificarea nivelului de baza / Evaluare sumativa / Autoevaluare / Evaluare de 5 minute.