Descriere - Manual Istorie. Clasa a VII-a. Ordinul de ministru nr. 5420/04.07.2024
Valoarea stiintifica a manualului este asigurata prin informatii relevante, sistematizate si structurate coerent. Lectiile sunt prezentate intr-o maniera accesibila, adaptata particularitatilor de varsta ale elevilor. Imaginile, hartile si celelalte surse istorice sunt atent selectate pentru a asigura completarea, intelegerea si aprofundarea continuturilor.
Unitatile de invatare asigura abordarea integrala a programei pentru clasa a VII-a, oferind posibilitatea stabilirii de corelatii interdisciplinare si organizarii unor contexte de invatare care sa faciliteze intelegerea conceptelor istorice si dezvoltarea competentelor din programa. Studiile de caz vin in completarea si aprofundarea tematicii lectiilor, avand aceeasi structura unitara.
Manualul se remarca prin diversitatea activitatilor de invatare, care presupun: comunicare, colaborare, asumare de roluri, realizarea de proiecte si portofolii. Aplicatiile sunt formulate in termeni de competente si invita elevii sa observe, sa analizeze, sa compare, sa descopere si sa aplice idei si experiente pozitive din istorie.
Fiecare unitate de invatare cuprinde o lectie de evaluare a nivelului de dezvoltare a competentelor, ce ofera elemente de sprijin care au rolul de a-i orienta pe elevi in autoevaluare. Pe langa modalitatile traditionale, manualul ofera exemple de utilizare a metodelor alternative de evaluare: proiectul, investigatia, portofoliul, studiul de caz.
Grafica este atractiva si echilibrata, astfel incat sa asigure diversitate si consistenta demersului de invatare. Partea de recapitulare initiala si finala ofera exemple de reactualizare, sistematizare si reorganizare a informatiilor. Minidictionarul de termeni si concepte istorice are rolul de a-i sprijini pe elevi in intelegerea continuturilor si in dezvoltarea limbajului de specialitate.