Descriere - Manual de matematica, pentru clasa a VIII-a
Manualul de Matematica clasa a VIII-a vine, in proportie de 75%, cu aceeasi echipa de autori care a reusit sa castige atat licitatia de la clasa a V-a cat si licitatia de la clasa a VII-a. Asadar manualul are continuitate.
La fel ca in cazul celorlalte manuale si acesta se adreseaza in primul rand elevilor. El a fost gandit astfel incat sa asigure, intr-un mod placut, o intelegere clara a notiunilor. Cele mai multe activitati de invatare au suportul teoretic in sfera de preocupari a elevilor de 14 – 15 ani.
Exemplele si problemele rezolvate il ajuta pe elev sa inteleaga demersul logic care sta la baza unui rationament matematic corect; problemele rezolvate sunt structurate pe modelul: cum gandesc, cum scriu.
Acest manual este un sprijin si pentru profesori, mai ales pentru cei aflati la inceput de cariera. Structura manualului pe unitati de invatare il ajuta pe profesor in realizarea planificarii. Fiecare unitate de invatare se incheie cu un set de exercitii recapitulative, un model de test de evaluare si un numar de exercitii care sa acopere nevoia de remediere sau sa netezeasca drumul spre performanta al elevilor.
Manualul este structurat in 11 unitati de invatare ce poarta fiecare titlul continutului respectiv din programa scolara, mai putin cel introductiv-recapitulativ, bine ales si consistent: La revedere vacanta!
Unitatile sunt impartite in lectii:
- de predare-invatare
- de recapitulare
- de evaluare
- de corectare si dezvoltare.
prof dr. Radu Gologan: "Toate notiunile sunt prezentate intuitiv si gradat cu exemple din viata cotidiana si exercitii rezolvate in asa fel incat sa corespunda modului de gandire si rationament al copiilor la varsta de 14-15 ani.”
"Cateva argumente care cred ca vor face ca textul in discutie sa fie un manual apreciat:
- Unitatea dedicata recapitularii si evaluarii initiale este consistenta si atractiva;
- Unitatea ce discuta intervalele de numere reale si proprietatile acestora este bine argumenta intuitiv si grafic.
- Unitatea "Elemente de organizare a datelor” constituie un model de urmat pentru a le oferi elevilor posibilitatea de a intelege pe parcursul vietii aceasta componenta importanta a gandirii unui om util societatii;
- Sunt entuziasmat de modul de prezentare a unitatilor dedicate geometriei in spatiu. Este evidenta amprenta pusa de experienta unuia dintre autori de peste 40 de ani la clasa dar si varietatea de imagini, probleme si aplicatii practice propusa. Grafica vine in sprijinul celor spuse.
- Unitatea finala, recapitulativa, este extrem de bine structurata si devine utila pentru elevii cu aptitudini pentru matematica.”
Profesor gr. I Maria Sas (Colegiul National "Liviu Rebreanu" Bistrita): "Asezarea in pagina, imaginile si gama de culori utilizate fac manualul extrem de agreabil, chiar atractiv. In plus, sunt evidentiate componentele unitatilor de invatare, dupa cum s-a precizat si in instructiunile de la inceput, componente care apar la fiecare unitate de invatare (cu mici exceptii justificate).
"Aminteste-ti!" – actualizeaza elemente utile pentru partea care urmeaza.
"Observa si descopera!" – permite elevului sa faca mici exercitii de cercetare/analiza.
"Important"- colecteaza notiunile cheie din continuturile prezentate, imediat (de regula) urmate de justificari sau exemple de aplicatii.
"Exerseaza!" si "Exersezi si progresezi" – permit elevilor sa faca exercitii,
iar in functie de abilitati pot sa-si selecteze si alte exercitii, lucrand suplimentar, chiar in timpul orei la clasa.
"Recapitulare" – prezinta o succesiune de exercitii legate de notiunile din unitatea de invatare finalizata, sau/si din unitati anterioare.
"Evaluare" – contine un test de evaluare sumativa (corespunzator continuturilor din unitatea de invatare incheiata)
Toate acestea faciliteaza studiul individual, permite elevului sa se pregateasca pentru orele urmatoare, sa-si realizeze pregatirea sustinerii evaluarilor semestriale si … sa inregistreze progres in formarea proprie.”
Autori: Ion Cicu, Eliza-Mihaela David, Ioana Iacob, Razvan Ceuca