Descriere - Manual de Informatica si TIC pentru clasa a VII-a
Acest manual scolar este realizat in conformitate cu Programa scolara aprobata prin Ordinul ministrului educatiei nationale nr. 3393/28.02.2017.
Cartea este structurata in doua parti, prima parte continand trei unitati legate de utilizarea tehnologiei informatiei si comunicatiilor in activitatile voastre zilnice – tehnoredactarea diferitelor lucrari, prelucrarea audio/video si lucrul colaborativ cu alte persoane, a doua parte, unitatea patru, fiind dedicata realizarii de algoritmi si programe informatice, avand doua teme: utilizarea unui nou limbaj
de programare, foarte puternic, C , si programarea robotilor virtuali.
Pe parcursul lucrarii, la finalul fiecarei unitati, sunt prevazute activitati de autoevaluare pentru ca fiecare dintre voi sa poata sa isi aprecieze gradul de intelegere si invatare a notiunilor. La finalul fiecarei parti exista activitati de evaluare a cunostintelor acumulate pana la acel moment.
Manualul se prezinta asemenea unui ghid al elevului, fiind conceput ca un tutorial interactiv si prietenos in lumea practica a tehnologiei informatiei si comunicatiilor.
Acesta este structurat in 4 mari unitati de invatare si raspunde viziunii si cerintelor actualului curriculum.
Prima unitate acopera integral, in cele 5 lectii, domeniul de continut Editorul de texte din programa scolara.
Urmeaza a doua unitate, structurata in 6 lectii, ce prezinta continutul despre Aplicatii de prelucrare audio-video
A treia unitate, in 3 lectii, va introduce elevul in lumea fascinanta a Aplicatiilor colaborative, iar unitatea 4, cu 10 lectii, este dedicata Limbajului de programare
Nu lipsesc recapitularile secventiale marcate distinct pentru fiecare unitate, precum si o recapitulare finala, urmata de raspunsuri la multe dintre problemele si exercitiile date. Sunt propuse, de asemenea, si metode complementare de evaluare: observarea sistematica a activitatii si comportamentului elevilor (vezi Fisa de autoevaluare a activitatii si comportamentului), investigatia, proiectul, portofoliul, autoevaluarea. Specificul disciplinei implica utilizarea unor metode didactice activparticipative, care sunt bogat sugerate de activitatile prezentate in acest manual,
astfel incat sa fie atinse toate cele trei competente generale vizate.