Descriere - Manual de INFORMATICA pentru clasa a XII-a (profilul real-intensiv)
Materialul este aprobat prin Ordinul MEdCT 1561/83 din 23.07.2007.
Nu are rost sa precizam importanta Internet-ului in ziua de astazi ... ar fi de prisos. Ceea ce este cu adevarat esential este portabilitatea aplicatiilor pe care un programator le implementeaza, iar aceasta proprietate poate fi atinsa doar prin respectarea normelor care standardizeaza limbajul HTML (vezi site-ul consortiului W3C). CSS-ul este imperativ, dat fiind faptul ca mai toate atributele limbajului HTML care tin de pozitionare sau aspect sunt depreciate.
Programului EasyPHP care permite lucrul in limbajele de programare PHP si MySQL si cu server-ul Apache. Orice aplicatie creata poate fi testata si de pe propriul dvs. calculator!
Cuvinte cheie: HTML, CSS, JavaScript, php, MySQL, Apache, Java.
CUPRINS
Partea I. Baze de date 7
Capitolul 1. Proiectarea bazelor de date 7
1.1. Notiuni introductive 8
1.2. Normalizarea datelor 22
1.3. Implementarea modelului conceptual 29
1.4. Managementul de proiect 41
Teme de proiect 45
Partea a II-a. Programare WEB 47
Capitolul 2. Limbajul MySQL 47
2.1. Ce este si de ce invatam MySQL ? 48
2.2. Cum rulam MySQL pe propriul calculator ? 49
2.3. Crearea unei baze de date 50
2.4. Tabele. Notiuni elementare 51
2.5. Tipuri de date in MySQL 53
2.6. Operatori utilizati in MySQL 57
2.7. Functii MySQL 62
2.8. Afisarea coloanelor care rezulta in urma unui calcul 65
2.9. Valoarea NULL 66
2.10. Valori implicite 68
2.11. Cheie primara si cheie unica 69
2.12. Autoincrementare 71
2.13. Sortarea datelor 72
2.14. Filtrarea datelor 73
2.15. Actualizari intr-un tabel 74
2.16. Functii agregate 77
2.17. Utilizarea subinterogarilor 78
2.18. Gruparea datelor 80
2.19. Uniuni de tabele 82
2.20. Elemente care privesc securitatea bazelor de date 85
Probleme Propuse 86
4 Manual de Informatica pentru clasa a XII-a
Capitolul 3. Primii pasi catre constructia unui site 90
3.1. Ce este Internetul ? 91
3.2. Protocolul TCP/IP 92
3.3. Despre site-uri 94
3.4.Un program care ruleaza sub FTP 97
3.5. Cum scriem un fisier HTML ? 99
Teste recapitulative 103
Capitolul 4. HTML, CSS – primele notiuni 104
4.1. Structura de baza a unei pagini HTML+CSS 105
4.2. Elemente HTML pentru afisarea textelor 109
4.3. Atribute CSS pentru font-uri 114
4.4. Atribute CSS pentru texte 115
4.5. Liste 117
4.6. Structura unui element HTML 120
4.7. Atribute de culoare si fond 122
4.8. Atribute pentru margini 125
4.9. Atribute pentru padding 125
4.10. Atribute pentru bordura 125
4.11. Elementul IMG 126
4.12. Tabele 128
4.13. Hiperlegaturi (link-uri) 133
4.14. Harti imagine 140
4.15. Elementele BASE, META si SCRIPT 145
4.16. Cadre (FRAMESET, FRAME si IFRAME) 147
4.17. Elementul MARQUEE 152
4.18. Asezarea implicita in pagina a diverselor elemente 153
4.19. Alte modalitati de asezare in pagina a elementelor 155
4.20. Atributul z-index 157
4.21. Atributul display 159
4.22. Caractere HTML 160
4.23. Aspecte generale ale proiectarii interfetelor web 161
Probleme propuse 165
Capitolul 5. Limbajul PHP 169
5.1. Introducere 170
5.2. Formulare 172
5.3. Elementul TEXTAREA 176
5.4. Elementul SELECT 176
5.5. Constante. Variabile. Operatori 177
5.6. Instructiunile limbajului PHP 181
Cuprins 5
5.7. Functii in PHP 184
5.8. Functii "matematice” 187
5.9. Afisarea datelor - echo si print 188
5.10. Functii pentru prelucrarea sirurilor de caractere 189
5.11. Masive in PHP 192
5.12. Variabile cookie 195
5.13. Utilizarea in comun a limbajelor PHP si MySQL 197
5.14. Aplicatii 203
5.15. Proiectarea paginilor web 212
Probleme propuse 213
Teme de proiect 215
Partea a III-a. Programare orientata pe obiecte si
programare vizuala 216
Capitolul 6. Initiere in utilizarea limbajului Java 216
6.1. Cum instalam Java ? 217
6.2. Primul program 219
6.3. Conceptul de Masina Virtuala Java (JVM) 220
6.4. Tipuri de aplicatii Java 221
6.5. Comentarii 222
6.6. Afisarea sirurilor de caractere 222
6.7. Tipuri de date 222
6.8. Operatori 225
6.9. Instructiuni 234
6.10. Masive 240
6.11. Citirea datelor de la tastatura 244
Probleme rezolvate 246
6.12. Date membru 248
6.13. Metode 248
6.14. Exemple de utilizare a metodelor 251
6.15. Supraincarcarea metodelor 252
Capitolul 7. Programare orientata pe obiecte 253
7.1. Principiile programarii orientate pe obiecte 254
7.2. Constructori 256
7.3. Date membru statice si metode statice 258
7.4. Cuvantul cheie "this” 259
7.5. Referinte catre obiecte 259
7.6. Masive de obiecte 261
7.7. Aplicatii ale notiunilor prezentate. Lucrul cu numere rationale 263
7.8. Studiul unor clase din limbajul Java 267
7.9. Extinderea claselor (mostenirea) 276
7.10. Polimorfism 282
6 Manual de Informatica pentru clasa a XII-a
7.11. Clase abstracte 287
7.12. Interfete 290
7.13. Specificatori de acces (modificatori de acces) 293
7.14. Exceptii (tratarea erorilor) 296
Probleme propuse 305
Capitolul 8. Programare vizuala 311
8.1. Conceptele de baza ale programarii vizuale in Java 312
8.2. Studiul principalelor componente 326
8.3. Obiecte grafice. Clasa Graphics 351
8.4. Accesarea si prelucrarea datelor 356
Probleme propuse 363
Teme de proiect 366
Anexa 1. Instalarea programelor Apache, PHP si MySQL 367
Anexa 2. Dezvoltarea profesionala in domeniul IT 369
Anexa 3. Caractere HTML 377
Indicatii / Raspunsuri 380
Autori: Vlad Tudor (Hutanu), Carmen Popescu