Descriere - Management prin calitate
Managementul calitatii reprezinta ceea ce practica organizatiile pentru a asigura produse si servicii in conformitate cu cerintele clientilor sai. Un certificat ISO 9001:2008 dovedeste ca sistemul de management al calitatii intruneste toate cerintele acestui standard international. Cine isi impune standardele castiga, "toti ceilalti pornesc cu handicap: mai intai trebuie sa invete standardele tale, devenite internationale si baza pentru certificare”. Conceperea sistemului de management al calitatii incepe cu identificarea produselor (domeniului de aplicare) si pe aceasta baza, mergand catre amonte, a proceselor care le guverneaza. Odata ajunsi la procese incepem investigarea lor, strangem date (controlul inregistrarilor), le analizam, stabilim, implementam, urmarim actiuni si tot asa mereu, ciclic.
Indeplinirea politicii si a obiectivelor organizatiei in domeniul calitatii duc la:
- castigarea increderii clientilor
- cresterea satisfactiei clientilor
- imbunatatirea continua a performantei generale
- adaptare activa si sistematica la modificarile conditiilor pietei
- satisfactia angajatilor
- imbunatatirea performantei
- transparenta si eficienta proceselor interne ale organizatiei
- evitarea erorilor in locul corectarii lor
- economisire de timp si bani
Aplicarea unor tehnici complexe de management al calitatii contribuie la atingerea obiectivelor strategice de excelenta si dinamism, sprijina cresterea eficientei operationale si reducerea de costuri prin dezvoltarea unor procese cu functionare sigura si reglare optimala, asigurand, de asemenea, un echilibru intre calitatea produselor si a serviciilor.