Descriere - Management calitativ si leadership in invatamantul prescolar. Strategii investigative si valori inovativ-motivationale
Cel putin patru nuclee valorice dau relevanta lucrarii si se impun constiintei si interesului citititorilor nostri. Primul: Fundamentele teoretico-metodologice, cu intemeieri stiintifice solide si cu trimiteri la cercetari ale reprezentantilor romani si straini, nume de referinta in domeniile managementului si leadershipului educational. Al doilea: Designul metodologic al abordarii temei, oferind o perspectiva operational-empirica, statistica si diagnostic-prognostica ameliorativa. Al treilea: Cercetarea si continutul propriu-zis al argumentelor de sustinere, realizate prin echilibrarea fortei datelor cu intrepretarea lor creativa, utilizabile in domeniul de referinta - managementul si leadershipul inovativ al resurselor umane interesate de universul prescolaritatii. Al patrulea: Proiectul unui program original de formare a resurselor didactice si manageriale destinat asigurarii calitatii invatamantului prescolar.
Argumentul cercetarii este construit pe ideea ca toti managerii scolari ar trebui sa cunoasca labirintul managementului educational inainte de a ocupa prin concurs aceasta functie de conducere, sa stapaneasca teoria si valentele practicii profesionale (cunostinte, abilitati si comepetente) pentru a conduce performant actorii implicati in realizarea calitativa a educatiei prescolare. Totodata, se activeaza dorinta apropierii progresive, prin actiuni mentale si practici formative de calitatile de leadership ale managerului, de strategii adecvate motivarii pozitive prin alternative creative promovate in functionarea institutiilor scolare din Romania.
Constructiile ideatice ale tezei sunt originale, motivante si utile unei largi categorii de potentiali sau reali jucatori in functia / profesia de manager-lider recunoscut in sistemul de invatamant din Romania.
Prof. univ. emerit dr. Ioan Neacsu