Descriere - Limba si literatura romana. Portofoliul elevului de gimnaziu
Portofoliul elevului de gimnaziu "reprezinta un instrument complex de evaluare care include rezultatele relevante obtinute prin celelalte metode si tehnici de evaluare"; el constituie "cartea de vizita" a elevului, urmarindu-i progresul de la un semestru la altul, de la un an la altul.
Evaluarea prin portofoliu raspunde exigentelor actuale, in sensul ca procesul de invatare necesita o ordonare si organizare pentru a deveni eficient.
Prin acumulari continue de materiale, de produse cat mai diversificate, elevul este angajat in propriul program de formare iar efortul sau constant si sustinut va atrage de la sine o evaluare autentica.
Angajat intr-o aventura interioara deloc presanta, angoasanta, elevul isi pregateste, dinainte, cu responsabilitate autoevaluarea, iar evaluarea profesorului, desfasurata intr-un climat degajat, ii va aduce, cu siguranta, o nota foarte buna.
Portofoliul face subiectul unor activitati de bilant proiectate in vederea recunoasterii si validarii experientelor personale, si este, in opinia noastra, un excurs atractiv si semnificativ ce furnizeaza feed-back-ul formativ.