Descriere - Limba moderna germana, nivel A2.1. Manual pentru clasa a VI-a. Ordinul Ministrului Educatiei nr. 4669/12.06.2024
Acest proiect de manual scolar este realizat in conformitate cu Programa scolara aprobata prin Ordinul ministrului educatiei nationale nr. 3393/28.02.2017.
Manualul cuprinde doua module, fiecare fiind alcatuit la randul sau din trei lectii. Modulele incep cu o secventa intro in care este prezentata, in imagini atractive, tema-cadru, avand rolul de a capta atentia elevilor. Tot aici, in caseta Wir lernen, sunt anuntate obiectivele care urmeaza sa fie atinse.
In cele trei lectii ale fiecarui modul sunt prezentate situatii din viata cotidiana a preadolescentilor, sustinute vizual prin imagini relevante. Aspectele gramaticale sunt corelate cu aceste situatii, astfel incat introducerea lor se produce ciclic si cu pasi mici, facilitand intelegerea. Rubrica Memo sintetizeaza informatiile gramaticale aparute in lectie, iar expresiile noi sunt prezentate in casetele So sagt man´s.
Fiecare lectie trateaza cel putin un aspect de fonetica prin exercitii de pronuntie cu suport audio, iar la sfarsitul fiecarui modul, pe pagina Das Lehrbuch präsentiert, este abordat un aspect cultural specific spatiului germanofon. Secventa intitulata Projekt are rolul de a-i antrena pe elevi intr-o activitate de echipa, in care sa foloseasca practic cunostintele asimilate, pentru a realiza impreuna un produs ce poate fi folosit ulterior la curs. Fiecare modul se incheie cu o sinteza a aspectelor gramaticale (Meine Grammatik) si cu o pagina dubla de autoevaluare: Das kann ich schon. La sfarsitul manualului exista lista alfabetica a cuvintelor si glosarul german – roman, care cuprinde vocabularul celor sase lectii. Sunt prezente, de asemenea, si activitati de invatare integrate in scurte secvente video, care ii infatiseaza pe protagonisti – Jan, familia si prietenii sai –, in diferite situatii din viata reala.
Deoarece fiecare lectie introduce noi experiente de viata ale acelorasi personaje, continutul manualului este autentic si le permite elevilor sa invete limba germana prin prisma intereselor specifice varstei. Tipurile de text sunt si ele specifice universului preadolescentilor – chat, haul, discutii pe forum, comentarii si dialoguri pe Skype –, incurajand invatarea multimedia, de tip interdisciplinar, in acord cu cerintele moderne ale predarii limbii germane ca limba straina.
Prelucrare dupa Maximal A2. Deutsch für Jugendliche. Kursbuch de Giorgio Motta, Elżbieta Krulak-Kempisty, Dagmar Glück, Kerstin Reinke © Ernst Klett Sprachen GmbH, 70178 Stuttgart, Germany, 2019