Descriere - Lectura explicativa in predarea textelor literare si stiintifice la clasele II-IV - Editia a II-a revizuita si adaugita (Camelia Romanescu)
Textele cuprinse in manualele claselor I-IV se pot grupa in doua categorii:
- textele cu continut practic-stiintific;
- texte literare
In functie de acest continut sunt folosite in predare unele metode speciale sau predominante, iar altele au caracter general, fiind socotite metode de baza. Invatatorul trebuie sa le posede si pe unele si pe altele in aceeasi masura.
In procesul de invatamant, invatatorul, ca si elevii, actioneaza prin intermediul unor metode de predare-invatare; ele constituie o sursa insemnata de crestere a eficacitatii si eficientei invatamantului. Orice activitate de predare si de invatare include in structura ei o anumita tehnica de executie, de realizare a activitatii respective; in practica scolara, metoda se defineste drept o cale sau caile de urmat in vederea atingerii unor obiective instructiv-educative, stabilite dinainte ca cele de transmitere si de insusire a unor cunostinte, de formare a unor priceperi si deprinderi.
Actiunea de predare sau cea de invatare incorporeaza mai multe operatii (mentale sau fizice), ordonate anumita logica si in mod corespunzator metoda include in structura ei o suita echivalenta de procedee.
Fiecarei operatii ii corespunde un procedeu.
Autoarea
Cuprins
Argument
Cap. I. Introducere
Cap. II. Metode si procedee folosite in predarea invatarea textului literar
Cap. III. Metode si procedee folosite in predarea invatarea textelor cu continut practic-stiintific
Cap.IV. Lectura explicativa – metoda specifica in familiarizarea elevilor muncii cu cartea
Concluzii
Bibliografie
Anexe
Nr. de pagini : 84
Anul aparitiei : 2017