Descriere - Jocul didactic in invatamantul primar - Editia a II-a revizuita si adaugita (Camelia Romanescu)
In joc, copilul transpune realitatea obiectiva, in special realitatea sociala. Evident, nu este vorba de o reproducere identica a realitatii, ci, in joc, copilul transfigureaza obiectele, fenomenele, relatiile, ceea ce presupune capacitatea de simbolizare, de abstractizare, capacitate ce nu poate forma decat prin exercitiu, in acelasi timp, procesele senzoriale.
Prin joc, copilul isi imbogateste viata afectiva si, in acelasi timp, dobandeste in mod progresiv capacitatea de a-si stapani emotiile. El invata sa reactioneze sincer, pozitiv sau negativ, fata de ceea ce este bun, frumos, moral si fata de ceea ce e rau, imoral. Copilul gaseste cea mai eficienta recompensa in insusi faptul de a se juca. Latura volitionala este intens solicitata in joc. In acest sens jocul cu reguli devine o metoda de maxima eficienta.
Eficienta jocului depinde de cele mai multe ori de felul in care invatatorul stie sa asigure o concordanta intre tema jocului si materialul didactic existent, de felul in care stie sa foloseasca cuvantul ca mijloc de indrumare a elevilor prin intrebari, raspunsuri, indicatii, explicatii, aprecieri.
Ambianta de comunicare confera jocului o motivatie sociala suplimentara. Relatiile de grup intervin ca un factor organizatoric care exercita o influenta coercitiva, disciplinatoare asupra activitatii fiecarui copil. In joc, copilul invata sa se supuna cerintelor, regulilor impuse de colectiv. - Autoarea
Cuprins:
Capitolul I. Consideratii generale
I.1. Conceptul de joc, caracteristici, clasificari
I.2. Teorii despre joc
I.3. Relatia dintre joc si invatare
Capitolul II. Jocul didactic in invatamantul primar
II.1. Profilul psihologic al varstei scolare mici
II.2. Necesitatea folosirii jocului didactic in invatare la scolarul mic
II.3. Functiile jocului didactic
II.4. Componentele jocului didactic
Capitolul III. Importanta jocului didactic in orele de matematica
III.1. ? Invatam jucandu-ne la matematica ?
III.2. Rolul invatatorului in pregatirea, conducerea si indrumarea jocului didactic
III.3. Strategii de realizare a jocului didactic
Capitolul IV. Rolul jocului didactic in dezvoltarea creativitatii elevului
IV.1. Jocul didactic si metodele activ- participative
IV.2. Jocuri didactice utilizate in orele de matematica
Concluzii
Bibliografie
Nr. de pagini : 114
Anul aparitiei : 2017