Descriere - Istorie, manual pentru clasa a VII-a
La nivel cognitiv, faptele istorice sunt accesibile atat direct, cat si prin intermediul surselor istorice, urmarindu-se dezvoltarea de modele interpretative, familiarizarea cu descrierea si interpretarea faptelor si a proceselor istorice pornind de la sursele istorice, dezvoltarea capacitatilor analitice si de gandire critica. La nivelul elementelor atitudinal-valorice, accentul este pus pe diversitate (culturala, sociala, politica, de gen etc.) si pe acceptarea si valorizarea pozitiva a acesteia.
Manualul de istorie pentru clasa a VII-a propune o maniera moderna de abordare didactica a continutului disciplinei, care vizeaza asigurarea unui echilibru intre dezvoltarea dimensiunilor cognitive si dezvoltarea dimensiunii atitudinal-valorice ale elevilor de gimnaziu.
La nivel cognitiv, faptele istorice sunt accesibile atat direct, cat si prin intermediul surselor istorice, urmarindu-se dezvoltarea de modele interpretative, familiarizarea cu descrierea si interpretarea faptelor si a proceselor istorice pornind de la sursele istorice, dezvoltarea capacitatilor analitice si de gandire critica.
La nivelul elementelor atitudinal-valorice, accentul este pus pe diversitate (culturala, sociala, politica, de gen etc.) si pe acceptarea si valorizarea pozitiva a acesteia.
Manualul este organizat pe unitati de invatare si satisface cateva exigente:
- prezentarea continuturilor este bazata pe logica fenomenului istoric (repere spatioa€‘temporale, surse), a demersului didactic frontal si individual (aplicatii, ateliere, teme de reflectie, proiecte, mape, teme de sinteza, evaluari sumative si formative, autoevaluari etc.) si pe adecvarea la competentele specifice vizate spre formare/dezvoltare;
- se raporteaza la experienta cotidiana de cunoastere a copiilor de 12 – 13 ani;
- continuturile propuse spre studiu solicita abordari inter- si transdisciplinare (geografie, religie, literatura, desen, muzica etc);
- continuturile sunt deschise abordarii graduale pe niveluri de dificultate, precum si altor dezvoltari, in functie de particularitatile grupului de elevi.
Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 128
Format: 21x30