Descriere - Interventii educationale in scoala incluziva romaneasca. Ghid de bune practici. Volum colectiv. Editia a II-a
Copiii cu dizabilitati sunt copii, ca toti ceilalti. Dincolo de nevoile lor specifice, sunt copii cu insusiri remarcabile, carora ar trebui sa le aratam respect si empatie. Au dreptul sa invete intr-o scoala obisnuita si au nevoie de profesori bine pregatiti, care sa stie cum sa ii abordeze, intr-un spatiu educational primitor si deschis. Pregatirea cadrelor didactice pentru a personaliza educatia si a raspunde nevoilor lor speciale, este o prioritate, intr-un sistem educational responsabil, in care drepturile copiilor sunt respectate. Nu ii ajutam doar sa mearga la scoala, ci sa se integreze in viata fireasca din societate.
Lucrarea de fata prezinta un ghid de bune practici care inspira si indruma studentii, viitorii masteranzi si profesorii din sistem, sa sprijine copiii cu nevoi speciale sa devina increzatori in potentialul lor unic. Nu este suficient sa punem in practica noi strategii de interventie si actiune in educatie, fara sa ne schimbam radical perceptiile, prin studii si cunoastere aprofundata, despre cum trebuie abordata problema incluziunii copiilor cu dizabilitati sau cu abilitati inalte, in scoala de masa. De la cei cu ritmul lent de invatare, la cei cu capacitati de invatare accelerata, sau cu devieri de comportament, profesorii sunt primii care le asigura accesul la educatie, prin eforturi extraordinare de adaptare si personalizare a fiecarei interventii, pentru fiecare copil in parte, asa cum este el, diferit, original.