Descriere - Interventii cognitiv-comportamentale in educatie
Ghid practic
Aceasta este o lucrare de referință pentru profesioniștii din domeniul educației, pentru clinicieni și pentru studenții din domeniu. Ea demonstrează că modelul cognitiv-comportamental este ideal in intervenţiile din mediul şcolar, pentru că răspunde nevoii instituțiilor de invățămant de a beneficia de servicii de sănătate mintală flexibile și de scurtă durată. Modelul cognitiv-comportamental permite desfășurarea in același timp a intervențiilor care se centrează pe factori situaționali, cognitivi, comportamentali, afectivi și sociali, inerenți in multe probleme intalnite la tineri.
Scrisă de profesioniști vizionari, ale căror texte exprimă tendințele actuale in intervențiile cognitiv-comportamentale aplicate in mediul școlar, această carte prezintă intervenții fundamentate științific pentru cele mai frecvente dificultăţi cu care se confruntă tinerii de varstă școlară:
depresie
anxietate
ADHD
hărțuire
furie, agresivitate, intimidare
dizabilităţi de dezvoltare
tulburări din spectrul autist dificultăți de invățare
refuz şcolar
mutism selectiv
tulburări de comportament alimentar
abuz de substanţe
orientări sexuale: lesbiană, gay, bisexuală, transsexuală, identitate sexuală nedefinită
Elementul de noutate al acestei ediții constă in abordarea unor subiecte precum hărțuirea digitală, consultanța părinților și a cadrelor didactice, practicile de disciplinare pozitivă la nivelul școlii și tulburarea bipolară.
Curpins
Versiunea in limba romană este traducerea ediţiei a doua a cărţii COGNITIVE-BEHAVIORAL INTERVENTIONS IN EDUCATIONAL SETTINGS. A Handbook for Practice, editată de Rosemary B. Mennuti, Ray W. Christner, Arthur Freeman. Această ediţie a apărut in anul 2012, la Routledge, Taylor & Francis Group LLC, New York.
Cele 24 de capitole ale cărţii prezintă o descriere clară a fiecărei probleme, o trecere in revistă a suportului empiric pentru tratamentele de orientare cognitiv-comportamentală aplicate in școală și in afara ei, metode de evaluare, o conceptualizare a problemei din perspectiva terapiei cognitiv-comportamentale, intervenții specifice și exemple ilustrative de caz.
O altă secțiune descrie implementarea intervențiilor cognitiv-comportamentale in sistemul școlar pentru dezvoltarea rezilienței in context școlar, consultanța comportamentală, programele de disciplinare pozitivă implementate la nivel de sistem școlar, precum și reacţia in situaţii de criză din școală.
Rosemary B. Mennuti, doctor in științe ale educației, psiholog școlar cu atestare recunoscută la nivel național, este coordonatorul programelor de psihologie școlară din cadrul Departamentului de Psihologie al Philadelphia College of Osteopathic Medicine. Ray W. Christner, doctor in psihologie, psiholog școlar cu atestare recunoscută la nivel național, este președinte și director al companiei Cognitive Health Solutions, din Hanover, Pennsylvania. Este psiholog cu drept de liberă practică, psiholog școlar autorizat și cadru didactic adjunct la Philadelphia College of Osteopathic Medicine. Arthur Freeman, doctor in științe ale educației, membru al Consiliului American al Psihologilor Profesioniști, este coordonatorul programului doctoral de psihologie clinică din cadrul Midwestern University.
Anul aparitiei: 2016
Numar pagini: 672
Format: 16x24