Descriere - Instrumente WEB 2.0 utilizate in educatie
Cartea se adreseaza in primul rand cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar, interesate de noile modalitati de predare, invatare si evaluare aparute odata cu evolutia recenta a Web-ului. De asemenea, lucrarea poate fi utilizata si de cadrele didactice din invatamantul universitar, precum si de studenti. Nu in ultimul rand, cartea poate fi utila autodidactilor, precum si tuturor celor interesati de evolutiile inregistrate in ultimii ani in domeniul Internetului, in general si al Web-ului, in particular.
1. WEB 1.0
1.1. Modelul client-server
1.2. Introducere in World Wide Web
1.2.1. Sit Web. Aplicatie Web
1.2.2. Identificarea resurselor Web
1.2.3. Browserul Web
1.2.4. Serverul Web
1.2.5. Protocolul HTTP
1.2.6. HTML si XHTML
1.3. Tehnologii Web
1.3.1. Tehnologii pentru client
1.3.2. Tehnologii pentru server
1.3.3. Familia XML
1.4. Caracteristici ale Web 1.0
1.5. Epoca Web 1.5
2. WEB 2.0
2.1. Introducere in Web 2.0
2.1.1. Delimitari conceptuale
2.1.2. Caracteristici ale Web 2.0
2.1.3. Crearea sociala a cunostintelor
2.1.4. Social media
2.1.5. Catre Web-ul semantic
2.2. Tehnici si tehnologii Web 2.0
2.2.1. Tehnica AJAX
2.2.2. Alternative la AJAX
2.2.3. Microformate
2.2.4. Arhitectura orientata pe servicii
2.2.5. API-uri deschise. Aplicatii hibride
3. IMPLICATII SOCIALE ALE UTILIZARII INTERNETULUI
3.1. Software social
3.1.1. Delimitari conceptuale
3.1.2. Evolutie
3.1.3. Clasificare
3.1.4. Utilizare in educatie
3.1.5. Suport pentru managementul cunostintelor
3.2. Identitatea digitala in contextul Web 2.0
3.2.1. Identitatea psihologica si sociala
3.2.2. Identitatea virtuala
3.2.3. Consecinte negative ale utilizarii tehnologiilor online
3.3. Dependenta de Internet
3.2. Riscuri induse de Internet in contextul globalizarii
4. UTILIZAREA WEB 2.0 IN EDUCATIE
4.1. Un nou mediu de instruire
4.1.1. e-Learning
4.1.2. Noi instrumente de invatare
4.1.3. Generatia Internet
4.1.4. De la e-Learning la c-Learning
4.2. Aplicatii Web 2.0 utilizate in educatie
4.2.1. Atribute ale noilor tehnologii
4.3. Abordari ale invatarii in contextul Web 2.0
4.3.1. Grup de lucru
4.3.2. Constructivismul social
4.3.3. Constructionismul
4.4. Promovarea inteligentei colective
4.4.1. Arhitectura a participarii
4.4.2. Conectivismul
4.5. Invatarea combinata
4.5.1. Abordarea combinata a invatarii
4.5.2. Argumente pentru utilizare
4.5.3. Optimizare
4.5.4. Factori. Octogonul lui Khan
4.5.5. Modele de implementare
4.6. Educatia permanenta in contextul Web 2.0
4.6.1. Forme de educatie
4.6.2. Scopuri
4.7. Utilizarea tehnologiilor mobile in educatie
4.8. Dificultati in utilizarea Web 2.0 in educatie
4.9. Introducerea noilor instrumente
5. MARCAREA SOCIALA A RESURSELOR
5.1. Marcarea resurselor
5.1.1. Utilizatori
5.1.2. Resurse
5.1.3. Marcaje
5.2. Functiile si motivatiile marcarii resurselor
5.2.1. Functii
5.2.2. Motivatii
5.3. Sisteme de marcare a resurselor
5.3.1. O analiza comparativa
5.3.2. Clasificare
5.4. Folksonomii
5.4.1. Elemente introductive
5.4.2. Caracteristici
5.5. Avantaje si dezavantaje ale utilizarii folksonomiilor
5.5.1. Avantaje
5.5.2. Dezavantaje
5.6. Subscrierea la feed-urile RSS, alternativa la cautare
6. INFORMARE, DOCUMENTARE SI COLECTAREA DATELOR
6.1. Mediatizarea continutului nou
6.1.1. Canale de stiri. RSS si Atom
6.1.2. Liste de feed-uri. OPML
6.1.3. Agregatoare de feed-uri. Google Reader
6.1.4. Directoare de feed-uri
6.1.5. Motoare de cautare in feed-uri
6.1.6. Distributia continutului audio si video
6.1.7. Managementul feed-urilor. FeedBurner
6.1.8. Utilizare in educatie
6.2. Gestionarea datelor. Pagini de start personalizate
6.2.1. Serviciul Netvibes
6.2.2. Utilizare in educatie
7. CREAREA, PUBLICAREA SI PARTAJAREA CONTINUTULUI
7.1. Crearea online a continului si partajarea acestuia
7.1.1. Office 2.0. Google Docs
7.1.2. Continut grafic. Gliffy
7.1.3. Prezentari multimedia interactive. VoiceThread
7.1.4. Fluxuri digitale personalizabile. Flowgram
7.2. Incarcarea si partajarea documentelor
7.2.1. Prezentari. Slideshare
7.3. Incarcarea si partajarea continutului grafic si video
7.3.1. Continut grafic. Flickr
7.3.2. Continut video. YouTube. TeacherTube
8. MANAGEMENTUL RESURSELOR EDUCATIONALE
8.1. Sisteme de bookmarking colaborativ
8.1.1. Elemente introductive
8.1.2. Modalitati de utilizare
8.2. Serviciul delicious
8.2.1. Scurt istoric
8.2.2. Crearea unui cont
8.2.3. Facilitati oferite utilizatorilor
8.2.4. Explorari vizuale
8.2.5. Avantaje si dezavantaje
8.3. Utilizare in educatie
9. BLOGURI SI MICROBLOGURI
9.1. Bloguri
9.1.1. Istoric. Termeni specifici
9.1.2. Clasificare. Caracteristici. Creare
9.1.3. Avantaje ale utilizarii blogurilor
9.1.4. Crearea unui blog folosind Blogger
9.1.5. Instrumente pentru bloggeri
9.1.6. Utilizare in educatie
9.2. Microbloguri
9.2.1. Introducere in microblogging
9.2.2. Instrumente pentru microblogging. Twitter. Cirip
9.2.3. Video microblogging. Seesmic
9.2.4. Utilizare in educatie
10. INSTRUMENTE PENTRU COLABORARE ONLINE
10.1. Situri wiki
10.1.1. Definitie. Istoric
10.1.2. Instrument pentru managementul cunostintelor
10.1.3. Wikipedia
10.1.4. Reguli pentru asigurarea succesului unui wiki
10.1.5. Functii de baza oferite de wiki-uri
10.1.6. Software pentru wiki
10.1.7. Avantajele utilizarii wiki-urilor
10.1.8. Utilizare in educatie
10.1.9. Crearea unui wiki folosind Wikispaces
10.2. Retele sociale
10.2.1. Delimitari conceptuale
10.2.2. Retele sociale online
10.2.3. Bogatia retelelor
10.2.4. Platforme pentru crearea retelelor sociale. Ning
10.2.5. Utilizare in educatie
10.2.6. Riscuri ale utilizarii retelelor sociale
Anul aparitiei: 2009
Nr. pagini: 261